חיפוש

3 דברים שחובה לעשות אחרי שמסיימים טיפול בבית החולים

לצערנו ישנם לא מעט מקרים בהם לאחר טיפול בבית החולים נגרם נזק למטופל. מהם שלושת הדברים שחובה לעשות אחרי שמסתיים הטיפול?

רשלנות רפואית בבתי חולים – צעדים לביצוע

מדי שנה מתבצעים במדינת ישראל מאות אלפי הליכים רפואיים, חלקם קלים וחלקם מורכבים. לצערנו, אנו עדים לכך שבלא מעט מקרים מסתבר כי הסתבכות בהליך הרפואי נגרמה כתוצאה מרשלנות של הצוות המטפל כמו גם המוסד בו בוצע ההליך, וכתוצאה מכך נגרם נזק משמעותי ביותר למטופל. לעיתים מדובר בנזקים זמניים אשר עם הזמן נעלמים, ולעיתים מדובר בנזקים קבועים. במקרים חריגים, ההליך עשוי להסתיים גם במוות. רק לאחרונה שמענו בתקשורת אודות סיפורו של אמיר פרישר גוטמן ז"ל, אשר משפחתו תובעת כעת מוסד רפואי גדול בגין רשלנות רפואית, אשר לטענתם הובילה לטביעתו הטראגית. מדובר במקרה אחד מיני רבים, ועל כן אספנו בעבורכם שלושה דברים שחובה לעשות אחרי שמסיימים את הטיפול בית החולים, וזאת על מנת להתחיל בהליך הגשת תביעה:

חבישה

  • איסוף מסמכים רפואיים – השלב הראשון והחשוב ביותר בעת יציאתם מבית החולים הוא בקשה לקבלת כל החומרים הרפואיים שלכם. מדובר בזכות של כל מטופל, ולצערנו רבים אינם מודעים לכך. במידה ולא נלקחו המסמכים ברגע היציאה, אתם עלולים להיכנס לתסבוכת לא קטנה אל מול בתי החולים אשר נוטים להערים קשיים על המטופלים בקבלת המסמכים. זכרו כי כלל המסמכים הללו יסייעו באופן ממשי לקבלת תמונה מלאה על מצבכם הרפואי, כמו גם הנזק אשר נגרם לכם. בנוסף, המסמכים הללו ישמשו גם את הועדות הרפואיות של המוסד לביטוח לאומי, אשר הן הגורם המוסמך לקבוע האם נגרם נזק – ובמידה וכן, מהם אחוזי הנכות אשר מגיעים לכם.
  • פנייה לעורך דיןעו"ד רשלנות רפואית יעניק לכם את האינפורמציה הראשונית לגבי האם אכן אתם עומדים בקריטריונים להגשה של תביעת רשלנות רפואית, כאשר מומלץ לפנות לעורך הדין זמן קצר ככל האפשר לאחר תום ההליך הרפואי. ככל שתקדימו את התהליך, כך ניתן יהיה להתחיל באיסוף הראיות הרלוונטיות כמו גם פנייה לגורמים המוסמכים אשר יגבשו את תיק הראיות, כנגד בית החולים והצוות הטיפולי, וזאת על מנת לקצר את התהליך במידת האפשר.
  • העלאת הדברים על הכתב – מומלץ לכתוב את כל התנהלות ההליך הרפואי בצורה מדויקת ככל האפשר וזמן קצר מאוד לאחר היציאה מבית החולים, וזאת לאור העובדה כי העלאת הדברים על הכתב יישמרו בצורה הטובה ביותר ולא ייעלמו מהזיכרון, דבר שקורה ללא מעט מטופלים. לכן, רכשו מחברת ועט או הקלידו את הדברים על מסמך ולאחר מכן העבירו את החומרים לעורך הדין אשר מטפל במקרה שלכם. ברוב המקרים, המסמך הזה יהווה ראיה ממשית לבית המשפט, ועל כן יש לדייק בפרטים.

 מעוניינים לשמוע על השתלת שיער בטורקיה לחצו כאן

באותו נושא
בניית תפריט תזונה מחיר
בניית תפריט תזונה מחיר

תזונה היא אבן הפינה לבריאות טובה בחיים. פחמימות, חלבונים, שומנים, סיבים, מינרלים וויטמינים הם החומרים התזונתיים החיוניים שגופנו זקוק להם כדי לתפקד כראוי; מים לעומת

קרא עוד »