חיפוש

איך מחליפים צנרת

החלפת צנרת בבית, היא אולי אחת העבודות הקשות והתובעניות ביותר.מדובר בעבודה שבמקרים רבים עלולה להשבית את הפעילות בבית ולהפוך אותו לבלתי ראוי למגורים, לך הפחות למשך התקופה שבה מתבצעות עבודות הצנרת. מתי כדאי וחשוב לבצע החלפת צנרת? איך מחליפים צנרת ובמה ההחלפה הזאת כרוכה? בהמשך המאמר לעסוק בביצוע עבודות אינסטלציה בכלל ובעבודות החלפת צנרת מפרט.

צינורות

מתי חשוב לבצע החלפת צנרת

החלפת צנרת בבתים, במפעלים עסקיים ובמבנים בכלל, חייבת להתבצע מדי כמה שנים. נכון אומנם לומר שהחומרים שמהם מיוצרת מערכות הצינורות החדשניות המותקנות במבנים שמוקמים בימים אלה הם עמידים יותר. לפיכך, האפשרות שלהם לשרוד לאורך זמן היא טובה לאין ערוך מהאפשרות של צנרת שהותקנה אך לפני שני עשורים. עם זאת, לאחר תקופה ארוכה פחות או ארוכה יותר, עשוי להגיע בהכרח הזמן לבצע עבודות אינסטלציה יסודיות ולהחליף את הצנרת. החלפה כוללת של הצנרת יכולה וצריכה להתבצע בשני מצבים עיקריים: המצב הראשון הוא מצא שבו מערכת הצינורות בבית קורסת, פשוטו כמשמעו. סתימות חוזרות ונשנות בצנרת מצד אחד או פיצוצים ונזילות  מהצנרת לעיתים קרובות, שתיהן תופעות שעשויות להצביע על העובדה שיש צורך דחוף בתיכון משמעותי או אפילו להחלפת הצנרת.(כיצד נגרמות סתימה בכיור ונזילה בצנרת?) מצב נוסף שבו נדרשת החלפת צנרת,צינור מצב שבו מתבצעים שיפוצים כלליים בבית. שיפוצים מהסוג הזה חייבים בהכרח לכלול הן החלפה של צנרת החשמל והמיזוג ואין שינוי והחלפה של הצנרת בבית. מדובר בעבודה הדורשת חפירה ועלולה להפוך את הבית לאתר בנייה למשך מספר ימים. החלפת הצנרת לפני ביצוע השיפוץ, בעיקר אם מדובר בשיפוצים יסודיים,  עשויה למנוע בעתיד את הצורך לשבור מרצפות ולפגוע בשיפוצים שבוצעו זה לא מכבר. עדיף להשקיע כמה אלפי שקלים בהחלפה מסודרת,  ולא  להשקיע סכומים גדולים בהרבה בתיקונים חוזרים ונשנים של צנרת דולפת. (איך עושים שיפוץ בבית בלי להוציא כסף מהבנק?).

איך מתבצעת החלפת צנרת

החלפת צנרת בבית דורשת חפירה וחשיפת הצנרת הישנה. החפירה צריכה להתבצע לכל אורך המסלול של הצנרת בתוך הבית. לאחר החפירה יש להחליף בזהירות את הצנרת ולוודא שהחיבור שלה הן לברז המוצא והן לנקודות השונות בבית שם ייצאו המים למשתמשים, יהיה חיבור איכותי חזק ולא דולף. ההמלצה החד-משמעית כאן הינה להחליף את הצנרת לכל האורך שלה, ולהימנע מניסיונות  לחסוך ממון בביצוע החלפה חלקית בלבד. זאת כיוון שאחד המאפיינים של צנרת ישנה, הוא היווצרות של פיצוצים דווקא באזורים בצנרת שטרם טופלו. החלפת צנרת חלקית מאפשרת לזרם חזק יותר להגיע, מה שעלול לעודד פיצוצים כאמור לעיל בחלקים הישנים.

החלפת צנרת חייבת להתבצע על ידי אנשי מקצוע איכותיים ומיומנים בתחום. זאת, כיוון שביצוע לקוי עלול לתת את אותותיו במשך שנים רבות אחרי תום השיפוצים. העלויות של החלפת צנרת הן גבוהות, ולכן אין טעם לחזור על הפעולה מדי כמה שנים. החומרים שמהם בנויות הצנרות המודרניות, מאפשרים ביצוע החלפת הצנרת בבית או בעסק לעיתים רחוקות מאוד.

באותו נושא
חַשׁמַלַאי
חשמלאי עד הבית בירושלים

כבעל בית בירושלים, חשוב לוודא שמערכת החשמל שלכם פועלת בצורה בטוחה ויעילה. בעיות חשמל עלולות להיות מסוכנות ויקרות, ולכן יש חשיבות מכרעת להזמנת חשמלאי מקצועי

קרא עוד »