חיפוש

איך פותחים תלונה על הטרדה מינית

במידה וחווית הטרדה מינית ואת מעוניינת לנקוט בצעדים משפטיים עם המטריד במטרה שהוא יבוא על עונשו – המאמר הזה הוא בשבילך. ישנם מספר כלים משפטיים שיכולים להיות רלוונטיים לכך ואחד מהם הוא פתיחת תלונה על הטרדה מינית.

חשוב לזכור – הטרדה מינית היא לא רק עוולה אזרחית (משמע, שניתן לקבל בעקבותיה מן המטריד סכומי פיצויים) אלא גם עבירה פלילית שיכולה להכניס את המטריד לכלא. המשמעות היא שכל ההליך הפלילי על נגזרותיו יכול להיות מיושם על המטריד – כך גם תלונה וחקירת משטרה.

 

מה צריך לדעת לפני שפותחים תלונה?

ישנם מספר דברים חשובים שיש לדעת לפני שפותחים תלונה – שכן מדובר על תהליך שיכול לכלול קשיים רבים שמודעות להם מראש תסייע מאוד. למשל, כאשר מוגשת תלונה לרשויות אכיפת החוק יש צורך להגיש אותה באופן מעמיק, שיכול לכלול שאלות רבות מצוות החוקרים.

 

שיתוף זרים בעדות

לעיתים, ההטרדה המינית היא אירוע מאוד טראומטי שישנו קושי בשיתוף בו – בייחוד כשזה נוגע לשיתוף זרים שיכולים להביע חוסר רגישות כלפיו ומעוניינים לנבור במקרה ולשמוע אודותיו בפרוטרוט. לכן, יש להיות מוכנים לשתף את חוקרי המשטרה באריכות על המקרה.

גם לאחר תחקור השוטרים, ככל שהפרקליטות תסבור שיש להמשיך עם המקרה ולהגיש כתב אישום – עורכי הדין הולכים לתחקר אותך ואף בנוקשות יתרה, שכן עורכי הדין של הצד השני יעשו הכל על מנת לקעקע את העדות של המוטרדת.

 

הכנה מראש

עם זאת – חשוב מאוד לזכור שניתן ורצוי להתכונן הן לתחקור השוטרים והן לתחקורי עורכי הדין. התכוננות מתאימה תנטרל הרבה מאי הנוחות שהסיטואציה עלולה להעמיד, שכן השאלות לא יגיעו בהפתעה ותהיה הזדמנות להתכונן מראש על התשובות.

 

התייעצות בעורך דין

השלב הראשון לפני הגשת תלונה במשטרה על הטרדה מינית הוא התייעצות עם עורך דין. במהלך ההתייעצות תחשוף המוטרדת את סיפורה באריכות לעורך הדין לצד הראיות השונות שיש בידה להוכחת ההטרדה.

במהלך הייעוץ עורך הדין יוכל להעריך בגסות מהם סיכויי הצלחת התיק – ובהתאם האם כדאי לפתוח בכל ההליך הזה או שכל המשאבים, הזמן והטלטלה הרגשית יהיו לשווא.

בנוסף, במידה ומדובר על נסיבות של הטרדה מינית בעבודה, כדאי לוודא שמוצו כל ההליכים הפנימיים במקום העבודה טרם הגשת התלונה או במקביל לה. לכן כדאי מאוד לפנות לעורך דין המתמחה בייצוג קורבנות הטרדה מינית כמו עורך דין דורון ויינרייך.

 

פנייה לתחנת המשטרה

במידה ועורך הדין ממליץ להמשיך ולהגיש את התלונה – יש לפנות לתחנת המשטרה ולהתלונן בפני החוקרים ולתאר להם את האירוע. גם במהלך הפנייה לתחנת המשטרה – מומלץ להגיע בגיבוי עורך הדין על מנת שישרה רוגע על המוטרדת ויסייע לה גם במהלך התלונה.

 

סיכום

כאשר מעוניינים להגיש תלונה על הטרדה מינית יש לדעת במה זה כרוך ולהתייעץ קודם בעורך דין ורק אז להגיע לתחנת המשטרה ולתת את העדות.

שיתוף זרים בעדות

באותו נושא