חיפוש

איפה לומדים לעשות סטנדאפ?

זה תמיד נראה זוהר כל כך. אדם עומד על הבמה, מספר בדיחות וסיפורים שגורמים לשאגות צחוק מתגלגלות של קהל שנהנה מכל מילה, מכל רגע. סטנדאפיסט טוב קונה את עולמו ומרוויח את אמון הקהל שלו לשנים ארוכות. היכולת לעמוד על במה ורק בעזרת הכישורים והטקסט שלו לכבוש לבבות של רבים, היא יכולת מיוחדת במינה. אז אם גם אתם מאמינים שיש לכם את מה שצריך ורוצים להיכנס לעולם הסטנד אפ, במאמר זה ריכזנו את כל מה שאתם צריכים לדעת.

 

הביקוש האדיר לסטנדאפיסטים

למרות שזה נראה כאילו יש כבר יותר מדי, לעולם אין די בכמות הסטנדאפיסטים שיש בארץ. במיוחד בשנים האחרונות ובפרט בעולם האירועים, אטרקציה כמו מופע סטנד אפ לכל אירוע הפכה למבוקשת ביותר. כל סטנדאפיסט שבאמת טוב בעבודה שלו, ימצא בסופו של דבר את הנישה שלו, בין אם בבמה פתוחה במועדוני הסטנד אפ השונים, בין אם בעולם האירועים או אפילו להגיע לטלוויזיה. האלמנט הכי חשוב בדרך להיות סטנדאפיסט הוא צבירת הניסיון. לפרטים נוספים אודות רכישת הכלים הדרושים לסטנד אפ תוכלו למצוא בין היתר באתר https://standup-now.co.il

 

בתי ספר לסטנד אפ- כן, זה אפשרי

תאמינו או לא, אבל גם ללימודי הסטנד אפ ישנם בתי ספר. אמנם לא ידרשו מאמרים אקדמיים ומבחנים אינטנסיביים, ולא תצאו משם עם תואר, אבל הם בהחלט יכולים לקדם אדם לכדי יכולת לעמוד מול קהל ולבצע מופע סטנד אפ. באמצעות עבודה ממוקד עם מיטב המורים לסטנד אפ, סטנדאפיסטים מוצלחים בפני עצמם, תוכלו לקבל סיוע בכתיבת הקטעים שלכם, הכוונה לנקודות החוזק, שעות טיסה מול קהל ולאחר מכן ניתוח הביצוע ועבודה על שיפור המופע עד למיצוי הפוטנציאל שלו. מדובר במסלול של 7 שבועות כאשר בכל שבוע יתמקדו באלמנט אחר של יסודות הסטנד אפ, ומקביל התלמידים צוברים ניסיון בהופעה עם החומרים המקוריים שלהם.

 

סדנאות כתיבת סטנד אפ

חלק בלתי נפרד ממופע סטנד אפ הוא ללא ספק- כתיבת החומרים המקוריים. כל סטנדאפיסט נדרש להמציא את הגלגל מחדש, או לכל הפחות להוסיף את טביעת האצבע הייחודית שלו בנקודת המבט שלו על העולם, על עולם התוכן שהוא רוצה להגיש לקהל. לכן חשוב מאוד לדעת לכתוב את הקטעים בצורה מתקשרת, שיוצרת חיבור עם הקהל ובעיקר- מצחיקה. ישנן שלל סדנאות כתיבה של לכל הפחות 5 מפגשים, על ידי סטנדאפיסטים בכירים, המציעים לכותבים השחזה ושיפור הכתיבה, עד שהבדיחות יגיעו לכדי שלמות.

 

סטנד אפ- זה לא (רק) צחוק!

לסיכום, חשוב לזכור שכמו כל לימודים רציניים, סטנדאפיסטים צריכים לקחת את עבודתם ברצינות תהומית. מדובר בריצה למרחקים ארוכים, רצופה בקשיים ואתגרים- כמו בכל מקצוע. חשוב להבין בטרם צוללים פנימה את מידת המחויבות שמסוגלים להשקיע, את הכלים הבסיסיים הנדרשים כמו עמידה מול קהל, כריזמה וקסם אישי- ואם זה הכיוון שלכם, למדו את המקצוע כמו שצריך.

סטנדאפיסט

באותו נושא
פרקטים מובחרים
פרקטים מובחרים לרצפה – המדריך

אחת מאפשרויות הריצוף הפופולריות ביותר בשנים האחרונות היא ריצוף פרקט. מדובר באפשרות מצויינת עבור בעלי בתים שמעוניינים להוסיף חמימות, אופי ואסתטיות לבית שלהם. אז מהם

קרא עוד »