חיפוש

אירופה ה"מזרח תיכונית"

התרבות המזרח תיכונית היא תרבות שאין שניה לה בעולם. מי שלא  חי פה לא יבין כנראה מה באמת אומרת תרבות ים תיכונית חמה ושמחה, אך אנחנו נדע לזהות אותה בשניה. סביב הים התיכון ישנן ארצות רבות ועם זאת התרבות הים תיכונית מזוהה בעיקר עם ישראל ויוון, אך גם ארצות אחרות, אפילו אלה עם הניחוח האירופאי הקלאסי מרגישות מאוד מזרח תיכוניות במהות תרבותן, וזאת למרות שהן נמצאות במערב הים התיכון, ולעיתים לא נמצאות על חופי הים התיכון כלל, כמו למשל עיר כמו פורטו.

 

מעשה במגף

איטליה היא דוגמא מובהקת לארץ במערב הים התיכון אשר מרגישה מאוד מזרח תיכונית במהותה.  לא מעט איטלקים יגידו לכם שהתבלבלו ביניהם לבין ישראלים וכך גם להיפך, לא מעט ישראלים בולבלו על ידי תיירים באיטלקים. התרבות שלנו מאוד דומה. די במבט אחד על מפת איטליה ואפשר להבחין בקרבה הגאוגרפית, שמקרינה גם על אספקטים אחרים.

איטלקים, כמו ישראלים, אוהבים את הקפה שלהם בבוקר, בצהריים ובערב, חולקים את אהבתנו לשמן זית ועגבניות, גם האקלים שלנו מאוד דומה, אך הדמיון הכי מובהק בין איטלקים לישראלים הוא בחיתוך הדיבור. לא מעט יטענו שאיטלקית היא בין השפות היפות בעולם ונשמעת כמו שירה, אך הטונים בהם מדברים האיטלקים, התשוקה והחום שיוצאת בדיבור שלהם גם כשמדברים על הדברים הכי בנאליים, מזכירה מאוד את התשוקה והחום של הדיבור הישראלי, שבעיני עמים אחרים לעיתים משתמע כחצוף או ישיר מדי, אך אצל האיטלקים, על אף הנימוס האירופאי, ישיר מדי לא נחשב חצוף, והדיבור כולו מהלב, עם טונים עולים ושפת גוף מפותחת.

 

תרבות רבותיי, תרבות

פירנצה, בירת חבל טוסקנה באיטליה, היא שילוב מעניין של התרבות המאוד מזרח תיכונית החמה והתשוקתית לבין הרוח והתרבות האירופאית. ביקור שם מרגיש מעט כמו משחק בין שני עולמות – מצד אחד כנסיות מעוטרות בעבודות האומנות של מיטב אמני הרנסאנס, דבר שאין אירופאי ממנו, כאשר מנגד תוכלו לשבת במסעדות עממיות ולא פלצניות (בואו נודה בזה, אירופה מלאה במסעדות פלצניות, ולעיתים אנחנו פשוט מתגעגעים למסעדה עממית במחירים נוחים עם מנה גדולה וטעימה).
אבל אם אתם באמת רוצים להרגיש תרבות ים תיכונית באיטליה הרי שסיציליה – האי הגדול ביותר בים התיכון, הוא המקום המושלם לכך.

המלונות בסיציליה מאוד זולים יחסים למלונות בשאר איטליה, מה שהפך אותה ליעד מאוד פופולרי, אך כמובן שמעבר למלונות הזולים לאי המיוחד הזה יש המון מה להציע. התרבות הסיציליאנית מזכירה הרבה יותר את יוון, טורקיה או ישראל מאשר את ערי אירופה, אפילו העתיקות ביותר כמו אוטרכט, פרנקפורט או גאלווי, ואלמלא השפה היתה איטלקית ודאי הייתם חושבים שאתם על אי ישראלי מרוב הדמיון התרבותי והמזג אוויר החם והלח, מזל שיש תמיד פיצה סיציליאנית טובה כדי להזכיר לכם שאתם אכן בחופשה בארץ אחרת.

 

ולפעמים לא צריך להיות בים התיכון

התרבות הים תיכונית מאוד מדבקת שאפילו ארצות שאינן בהכרח על הים התיכון נדבקו בה. פורטוגל שוכנת בכלל על גדות האוקיינוס האטלנטי, היא אמנם אינה רחוקה מאוד מחופי הים התיכון, אך גיאוגרפית אינה שייכת לאיזור, ולמרות זאת התרבות הפורטוגזית מזכירה מאוד את התרבות הים תיכונית האסלית (כן, גם להם יש קטע עם קפה, שמן זית ועגבניות). לפורטוגל היסטוריה עשירה של אימפריה כובשת עולמות אשר הביאה אליה תרבויות שונות וכנראה שהפשטות והחום של התרבות המזרח תיכונית היתה זו שכבשה את ליבם.

בפורטוגל אטרקציות רבות, החל מכנסיות וטירות עתיקות ועד לחופים קסומים. חבל אלגברה שבדרום פורטוגל ידוע במיוחד בחופים היפים שלו והתרבות בו מזכירה מאוד את התרבות הנינוחה והחמה של עיירות החוף המזרח תיכוניות, אולי בגלל שגיאוגרפית זהו האיזור הקרוב ביותר לים התיכון, אשר מביא איתו אקלים מאוד ים תיכוני שמשי וחמים.

ישנם בתי מלון בפורטוגל מכל הרמות, גם פשוטים וזולים וגם מפנקים ויקרים, והם פזורים בכל רחבי המדינה – בערים הגדולות ובעיירות הקטנות והקסומות לצד הטבע היפהפה של פורטוגל, ועל אף האווירה המאוד נינוחה וים תיכונית- המלונות נקיים ומסודרים כיאה למלונות אירופאים.

פורטוגל הפכה להיות ארץ של נגיעות בתרבות הים תיכונית מבלי להיות כלל בים התיכון, מה שנהדר לתיירים הישראלים הרוצים להרגיש בבית ובחו"ל בו זמנית.

מפה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
הפלגות לים התיכון

רוצים לחגוג משהו ביחד? יש לכם יום נישואים? או שאולי השנה שניכם חוגגים ימי הולדת עגולים? האמת היא שלא תמיד זה משנה מה הסיבה שלכם

קרא עוד »