חיפוש

בניית תפריט תזונה מחיר

תזונה היא אבן הפינה לבריאות טובה בחיים. פחמימות, חלבונים, שומנים, סיבים, מינרלים וויטמינים הם החומרים התזונתיים החיוניים שגופנו זקוק להם כדי לתפקד כראוי; מים לעומת זאת הם הממס לכל החומרים המסיסים בדם ובתאים. ספיגת חומרי הזנה מהמזון שגופנו צרך מתחילה מרגע עיכול המזון שלנו והתהליך המטבולי מתחיל.

מה המחיר של בניית תפריט עם ליווי מקצועי?

קואצ'רים, אנשי תזונה, נטורפטים ועוד מציעים שירותי בניית תפריט תזונה אישי. מחירי הפגישות נעים בין 150 ₪ ל300 ₪ לפגישת ייעוץ אחת. לעמוד הרשמי של ערן והמלצות נוספות מומלץ לקבוע פגישת ייעוץ עוד היום.

 

מהי תזונה מאוזנת?

תזונה טובה ומאוזנת מתייחסת להשגת הכמות הנכונה של חומרים מזינים מהמזון הבריא בפרופורציות והשילובים הנכונים. תזונה מאוזנת מכילה כמויות נאותות של חומרים מזינים הנדרשים ביום, היא כוללת שישה חומרי תזונה עיקריים כמו שומנים, חלבון, פחמימות, סיבים, ויטמינים ומינרלים. מחסור של חומרים תזונתיים חיוניים בתזונה יביא למחלות של מחסור תזונתי.

לילדים, במיוחד מתחת לגיל שנתיים, ישנם צרכים מיוחדים החיוניים לגידול הגוף. בריאות ותזונה קשורים זה בזה ותורמים לגידול זה. תזונה לקויה אפילו בשלב אחד של מחזור החיים יכולה להשפיע לרעה על בריאותם. 

הנחיות תזונתיות מפותחות כדי לעזור לציבור לקבל החלטה שתוסיף לדפוס אכילה בריא. דפוס אכילה בריא אמור לא רק לשלב בחירות בריאות מכל קבוצות המזון, אלא גם לשים לב לכלל צריכת הקלוריות לאורך היום. כל אדם שונה ידרוש צריכת קלוריות שונה. 

כמו כן, חשוב לבחור מגוון מזונות מתוך כל קבוצת מזון מכיוון שמזון שונה מספק סוגים שונים וכמויות של חומרים מזינים מרכזיים. 

כדי לענות על צרכי התזונה בגבולות הקלוריות, חשוב לבחור במגוון מאכלים צפופים ומזינים ברחבי ותוך כל קבוצות המזון. נסו להגביל את צריכת המזון עשירה בשומן רווי, נתרן וסוכר.

רוצים להכין אירוע בריא? העזרו בדוכני מזון לאירועים משפחתיים.

לתכנן את הארוחה כמו שצריך
לתכנן את הארוחה כמו שצריך

למה לבנות תפריט תזונה מראש?

תכנון ארוחות היא הפעולה הפשוטה של ​​להקדיש קצת זמן לתכנון מספר ארוחות במהלך השבוע לעצמך או לבני המשפחה שלך. תכנן לאכול בריא, תכנן כל חטיף וארוחה, או פשוט תכנן את ארוחות הצהריים שלך כך שלא תוציא כסף על אוכל במסעדה במהלך השבוע. לא ממש משנה מה אתה מתכננים, כל עוד השקעת מחשבה על כך מראש. 

הזמן – יש אנשים שצריכים לחסוך זמן רב יותר מאחרים. כולם שונים, והצרכים של כולם שונים. זהה היכן אתה זקוק לחיסכון בזמן, ותכנן את הארוחות כדי לחסוך לעצמך את הזמן שאתה צריך. בחר את הימים העמוסים שלכם, והפכו את הארוחות הללו לפשוטות ביותר או מוכנות מראש שיעזרו לכם בהמשך.

 

בניית תוכנית ארוחות מתמקד בהכנת ארוחות ובדברים שניתן לעשות קדימה כדי לחסוך משאבים בהמשך. הסיבה לכך היא שאם אתה מתכנן ארוחות, אתה תמיד יכול להכין ארוחות, מה שחוסך לך עוד יותר זמן. הנה כמה דרכים אחרות שתכנון הארוחות יכול לחסוך לך זמן.

 

בריאות – כשאתה מתכנן קדימה, אתה יכול לבצע בחירות חכמות הקשורות לצרכי הבריאות והכושר האישי שלך. חשוב להיות אחראי לעמידה בתכנון הארוחות שלך, כך תוכל לראות תוצאות ודאיות בהמשך הדרך.

 

אם כבר הכנת את האוכל וחילקת אותו מראש לקערות מסודרות ומושלמות, ותאכל אוכל אחר במקום אוכל זה, הדבר יפריע לך. חשוב על כך מההיבט הרפואי, תכנון והכנת הארוחות מספקים תמריץ קצת יותר לאכול את הדברים הבריאים שכבר תכננתם לבשל.

שליטה רבה יותר על הבחירות שלך. אם אתה יודע שיש לך אירוע כלשהו בקרוב או ארוחת צהריים בעבודה, אתה יכול פשוט לתכנן סביבו. תכנון של בחירותיך לפני הזמן פירושו שיש סיכוי גבוה יותר להתאים 

 

כסף – כשאתם מתכננים ומבשלים את הארוחות בעצמכם, אתם חוסכים כסף בהשוואה לרכישת אותו סוג של ארוחה במסעדה בישול הארוחה הקלאסית בבית יכולה לעלות עד 60% פחות מאשר לאכול אותו במסעדה. 

 

לבסוף, תכנון הארוחות יכול לעזור להפחית את בזבוז המזון. למרות שזה כמעט בלתי אפשרי למנוע בזבוז מיותר של מוצרי מזון, כמה טכניקות תכנון פשוטות יכולות לעזור להפחית באופן דרמטי את בזבוז המזון שלך. לא לפחד לאכול שאריות או לתכנן יום לאכול שאריות של ארוחות קודמות באופן מרוכז זה פרקטיקה טובה להפחתת בזבוז המזון (ולכן חוסכת כסף).

 

באותו נושא