חיפוש

כל הגורמים המעורבים בתהליך הגישור שחשוב להכיר

נקלעתם לסכסוך עם אדם אחר בתחום כלשהו? אף אחד לא מעוניין להגיע למצבים של מחלוקות או וויכוחים, שיובילו לסכסוך שעשוי להסתיים בבית המשפט. לכן, צדדים רבים המסוכסכים זה עם זה, פונים לתהליך התנדבותי, שמטרתו היא לפתור את הסכסוך תוך כדי שמירה על יחסים טובים, הסכמה הדדית והימנעות מהליך משפטי סבוך ומורכב, הנקרא גישור. מי הם הגורמים המעורבים בתהליך זה? תשובות בהמשך.

 

מהו תהליך הגישור?

תהליך הגישור הוא תהליך אליו בוחרים ללכת שני צדדים מסוימים הנמצאים בסכסוך ומעוניינים לפתור אותו בדרכי הסכמה ופיוס. סכסוכים יכולים להיות רבים ומגוונים. ניתן לראות צדדים מסוכסכים בתחום העסקים, בתחום העבודה, בחיי הנישואין, בתחום הפיננסים וגם בתחום האזרחי.

צדדים המסוכסכים ביניהם יכולים לבצע את הפניה הטבעית לכאורה אל בית המשפט, שם באמצעות עורכי דין הם ינהלו משפט, שבסופו שופט יקבל החלטה המחייבת את שני הצדדים. בתהליך הגישור לעומת זאת, המטרה היא להגיע להסכמה שמקובלת על שני הצדדים. לחצו על הלינק במידה ואתם מעוניינים לשמוע עוד על גישור עסקי.

 

המגשר

איזה גורמים מעורבים בתהליך הגישור? הדמות המשמעותית ביותר בתהליך הגישור היא ככל הנראה דמותו של המגשר.  המגשר הוא דמות המאושרת על ידי בתי המשפט בישראל. המגשר לא חייב להיות משפטן בהכרח, אלא בעל השכלה אקדמית כלשהו, יחד עם ניסיון בתחום שלו. כמו כן, עליו לעבור הכשרה של 60 שעות על מנת להתחיל בגישור.

המטרה של המגשר היא להביא את שני הצדדים שמגיעים אליו אל הסכמה על נושא המחלוקת שלהם. הוא עושה זאת באמצעות בירור הנושא שבמחלוקת, מעבר על החסמים השונים שיש לכל צד והורדתם בדרכי שכנוע ופשרה והצעת מספר פתרונות, בהם כל צד מקבל משהו. חשוב לזכור שהמגשר אינו קובע החלטה לצדדים, הם אלו שצריכים להסכים לפתרונות שהוא מציע.

 

עורכי דין

לצדדים בגישור יש זכות להיוועץ בעורכי דין למשך כל התהליך. למעשה, הם יכולים גם להיות מיוצגים על ידם במשך כל הפגישות השונות בתהליך. למגשר אין את הסמכות לייעץ באופן משפטי לאחד הצדדים, גם אם הוא בעל מקצוע לשעבר מעולם המשפט.

 

האם חובה להשתמש בעורכי דין בתהליך הגישור?

לא חייב להשתמש בעורכי דין בתהליך הגישור. מצד אחד, הם יכולים לסייע לצדדים השונים במימוש הזכויות שמקנה להם החוק. מצד שני, במקרים רבים הליכה לתהליך גישור ללא עורכי דין יכולה להעיד על כוונת הצדדים להגיע לפתרון מוסכם מתוך רצון משותף.

 

חשוב להכיר את הגורמים השונים

היכרות עם הגורמים השונים בתהליך הגישור היא משמעותית. מטרת תהליך הגישור היא להביא שני צדדים מסוימים לפתרון מוסכם בדרכי נועם. לכן, היכרות עם תפקידו של המגשר, יחד עם הבנת המשמעויות של שימוש בעורכי דין בתהליך כזה, יכולה לסייע לכם לקבל החלטות נכונות יותר במהלך הגישור.

תהליך גישור

 

 

באותו נושא