חיפוש

האם אתה זכאי לקבל פטור ממס הכנסה?

קבלת זכאות לפטור ממס הכנסה נחשבת עבור רבים כחלום רחוק ובלתי אפשרי, אך יש מי שיכולים להשיג את החלום הזה באמצעות הליך קצר ותמציתי. כדי שתוכלו לבדוק אם אתם זכאים לקבלת הפטור, ריכזנו עבורכם את כל המידע החשוב במדריך זה. קראו את השורות הבאות ותגלו אם אתם זכאים או שלא.

 

כמה מילים אודות האנשים שמאחורי המדריך

את המדריך הנוכחי כתבנו תוך סיוע קפדני מטעם גורמים שבקיאים בכל הנוגע לפטור ממס הכנסה. מדובר באנשים שעוסקים בתחומים הבאים:

  • עובדים סוציאליים
  • עורכי דין
  • פקידי שומה

בנוסף אליהם, שוחחנו גם אם מכרים שלנו שגילו בתקופה האחרונה שהם זכאים לקבלת פטור שכזה (מרביתם גילו זאת לאחר שקראו מדריך מקוון, בדיוק כמו זה שאתם קוראים ברגעים אלו ממש). האנשים הללו סייעו לנו להבין מיהם האנשים שזכאים לקבל פטור ממס הכנסה. כך שכתבנו לעצמנו את כל המידע וסידרנו אותו באופן כזה שיאפשר לכל אחד לדעת האם הוא זכאי לקבל את הפטור המיוחל.

 

האם אתם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה? בואו נבדוק

כדי שתוכלו לדעת אם אתם זכאים לקבל פטור ממס הכנסה, עליכם לבדוק תחילה אם אתם עומדים בקריטריונים הבאים:

  • אם יש ברשותכם תעודת עיוור
  • אם נקבעה לכם נכות בשיעור של 100 אחוזים
  • אם נקבעה לכם נכות משוקללת בשיעור של 89 אחוזים

מהמידע שנמסר לנו מטעם הגורמים המוסמכים בתחום, נאמר לנו שלא כל בעלי הנכויות יכולים לקבל את הפטור. כך שחשוב לציין כי אם נקבעה לכם נכות זמנית שעומדת על 184 ימים, לצערנו, אינכם יכולים להיות זכאים בקבלת פטור זה.

 

זכאות לפטור ממס הכנסה

נמצאתם זכאים לקבלת פטור ממס הכנסה? מזל טוב! אם כך, אתם צריכים לגשת אל פקיד השומה שנמצא בסמוך למקום המגורים שלכם. לפני ההגעה למקום, תוודאו שאתם חותמים על טופס שנקרא "בקשה לפטור ממס". אם אינכם מוצאים אותו מסיבה מסוימת, תוכלו לחפש את הטופס שנקרא – 1516. בטופס זה אתם צריכים לצין את הנכות שנקבעה לכם מטעם המוסד לביטוח הלאומי ולהוסיף עותק נאמן למקור של ההחלטה והפרוטוקול של הוועדה שנכחתם בה.

 

יש דרך קלה לבדיקת זכאות לפטור ממס הכנסה

אם אתם מעדיפים ללכת על הדרך הקלה יותר, אתם פשוט יכולים לפנות לחברות שמתמחות בנושא. ישנן לא מעט חברות שקמו בשנים האחרונות במטרה להעלות את המודעות לזכויות השונות של האזרחים בארץ. החברות הללו מלוות מידי יום אזרחים רבים בדרך לבדיקת הזכאות שלהם. פנייה אל חברה כזו תאפשר לכם לבדוק את הזכאות בקלות ולעבור את ההליך ללא תקלות.

 

לסיום

עד כאן כל המידע שדרוש לכם כדי לדעת אם אתם זכאים לקבל פטור ממס הכנסה או לא. מאחלים לכם שתקבלו את הפטור המגיע לכם, שיהיה בהצלחה!

פטור ממס הכנסה

באותו נושא