חיפוש

הבייבי גדל! 2 סימנים שהתינוק שלך מוכן לנעלי צעד ראשון

הרגע הזה שהתינוק המתוק שלנו מתחיל לעשות את צעדיו הראשונים, זהו השלב המרתק ביותר בחייו של התינוק וגם שלנו, כהורים. עד לשלב ההליכה הוא זחל בחופשיות בבית ואז הוא למד להתיישב ולראות את העולם מגובה שלפני כן הוא לא ראה ואז זה קרה, התינוק שלנו גילה את היכולת המופלאה שלו להיות עצמאי וחופשי בעזרת ההליכה שמאפשרת לו לגלות את העולם האמתי שסביבו.

 

מי בא לאימא…

זה כל כך כיף לקרוא לתינוק שלנו שיבוא לקראתנו בהליכה החדשה והמתוקה שלו כשאנחנו פורסים את ידינו לצדדים ומחכים עד שהוא יתקרב אלינו, וכשהוא מגיע עד אלינו, אנחנו עוטפים אותו באהבה ובעידוד גדול על כך שהוא הצליח ללכת לפחות חמישה שישה צעדים לבד.

מהרגע שהתינוק גילה שהוא יכול ללכת לבדו, הוא ינסה זאת בכל יום, כמה פעמים ביום עד שההליכה תבוא לו באופן טבעי ומוכר ועד שזה יקרה אפשר כבר לחשוב על רכישת נעלים עבורו שיתאימו לו בשלב הזה.

 

שלושה סימנים שיעידו על כך שהתינוק שלנו מוכן לנעול נעלים:

  1. התינוק מחזיק ברהיטים השונים בבית ומתחיל לפסוע בפסיעות קטנות תוך שהוא מחזיק ונעזר ברהיט שהוא אוחז.
  2. התינוק מתחיל לשחרר את האחיזה ברהיטים בבית ומתחיל לפסוע ללא עזרה וללא אחיזה ברהיטים או בחפצים, והוא הינו מגלה שהוא יכול להיות עצמאי מה שידחוף אותו לא לוותר.

שני סימנים אלו יכולים להוות רמז לבאות, הרי ששלב ההליכה היציבה יותר מרגע זה, נמצאת ממש "מעבר לפינה" וזה עניין של כמה שבועות והילד מתחיל לרוץ. לכן בעזרת הסימנים הללו אפשר כבר להתחיל בלהתעניין איפה רוכשים נעלים לקטנטנים? אילו מותגים/ חברות מוכרות נעליים שמתאימות לקטנטנים? מה צריך לבדוק לפני שקונים נעלים לקטנטנים ועוד.

 

מבולבלים? גם אנחנו

בהרבה מאוד מקרים, תינוקות שמתחילים לעשות את צעדיהם הראשונים, יכולים פתאום לגלות חוסר עניין ולהפסיק להביע עניין בניסיון פעולת ההליכה. שלב זה מוכר וידוע לכל אנשי המקצוע ולהורים רבים שחוו זאת. הגורם המרכזי לסיבה זאת, היא בדרך כלל, פחד מצד התינוק.

לעיתים אנחנו ההורים נבהלים כאשר אנחנו מזהים שהילד שלנו עומד להיפצע ובלי כוונה אנחנו צועקים ומבהילים אותו והוא נופל ובוכה מהבהלה ולא דווקא ממקום של חוסר מסוגלות. לכן בגלל סיבה זאת אין תשובה אחת לשאלה מתי קונים נעלי צעד ראשון אלא קודם כל צריך לתת לתינוק את הזמן והניסיון עד שרוכשים נעלים.

 

לסיכום

יש הורים שכבר משלב העמידה של התינוקות הם הולכים לקנות נעלי צעד ראשון לתינוק שלכם מתוך ההנחה שעם נעלים תהיה לו תחושת יציבות ותמיכה. יש הורים וגישה אחרת שטוענת שדווקא כפות רגליים חשופות עדיפות לפחות עד שהוא יתחיל להיות יציב לחלוטין.  בגלל הגישות המנוגדות כדאי לשים לב לסימנים שהוזכרו קום לכן.

נעלי צעד ראשון

באותו נושא
פרקטים מובחרים
פרקטים מובחרים לרצפה – המדריך

אחת מאפשרויות הריצוף הפופולריות ביותר בשנים האחרונות היא ריצוף פרקט. מדובר באפשרות מצויינת עבור בעלי בתים שמעוניינים להוסיף חמימות, אופי ואסתטיות לבית שלהם. אז מהם

קרא עוד »