חיפוש

התאהבתי בשותפה לעבודה – האם אני עובר על החוק?

מקום העבודה שלכם הוא קודם כל המקום אליו אתם הולכים על מנת לקבל משכורת ולממן את ההוצאות שלכם. עם זאת, ישנם הרבה דברים מעבר לכך שיכולים לקרות במקום העבודה. זהו מקום להכיר חברים חדשים, ואולי אף למצוא זוגיות. בצורה זו תוכלו להוציא ממקום העבודה שלכם ערך מוסף!

 

עבירה על החוק או אופציה לזוגיות?

קודם כל, חשוב לומר את המובן מאליו – אין כל חוק שאוסר על אדם להתאהב. אתם יכולים להתאהב במי שרק תרצו, אך יש לדעת כיצד להביא את ההתאהבות לידי ביטוי בצורה נכונה, כדי שיוכל לצאת מכך משהו אמיתי ושלא יהפוך חלילה להטרדה מינית (שהיא כן אסורה לפי חוק).

אנו לא מתיימרים להעניק לכם כאן עצות לחיזור אחר מושא אהבתכם בעבודה, אך רק נדגיש כי כל פעולה שתעשו תצטרך להיות תוך וידוא כי הצד השני מעוניין בכך גם. ישנם אנשים שרואים את מקום עבודתכם כמקום עבודה ותו לא, ולא מחפשים להכיר שם חברים או זוגיות. חשוב להיות קשובים לצד השני, ולבחון קודם כל האם הם בעניין ומעוניינים להכיר למטרת זוגיות.

במידה והצד השני הבהיר לכם שהוא לא מעוניין, תצטרכו לקבל זאת בהבנה ולהפסיק את חיזוריכם. במידה ותמשיכו למרות שאתם יודעים כי הצד השני לא מעוניין, הדבר עשוי להיחשב כהטרדה מינית – ולפיכך עבירה על החוק.

 

איך עבודה וזוגיות יכולים להשתלב ביחד?

ישנם זוגות רבים שהכירו במקום העבודה שלהם, ואף נישאו והפכו להורים. מקום העבודה עשוי להיות מקום טוב להיכרות, כל עוד שומרים על גבולות ברורים בין עבודה ליחסים.

בני זוג יכולים לעבוד ביחד באותו מקום העבודה, על אף הקשיים שבכך. מצד אחד, זוהי הזדמנות טובה לבלות את כל היום ביחד – גם בשעות העבודה וגם בבית. מצד שני, ההפרדה בין חיי הבית לחיי העבודה היא אכן חשובה להמשך זוגיות יציבה. ישנם זוגות שלא מצליחים לעשות את ההפרדה, ונותנים ללחצים וכעסים ממקום העבודה להגיע גם לבית. במידה ואתם עובדים ביחד עם בן או בת הזוג – תשתדלו לבצע הפרדה זו.

 

החזר מס לזוגות נשואים שעובדים ביחד

עד שנת 2014, זוגות נשואים שעבדו ביחד נדרשו לחישוב מס מאוחד עבור שניהם, ולא בנפרד. חישוב זה גרם לכך שהמס על ההכנסות עלה בצורה משמעותית ביחס לאם היו משלמים מס באופן פרסונלי כמו כל שכיר אחר.

בשנת 2014 נכנס לתוקף חוק שמאפשר לחשב בנפרד מס של זוגות נשואים שעובדים ביחד. במידה ומאז עדיין חושב המס שלכם כזוג נשוי באופן מיוחד, ייתכן שמגיעים לכם החזרי מס. כך תקבלו כסף חזרה ביחד, בצורה פשוטה ורטרואקטיבית (עד שש שנות מס לאחור). בדקו את זכאותכם להחזר מס, ואולי תוכלו לקבל כסף חזרה מהמדינה!

 

בדיקה מדוקדקת של טפסים

באותו נושא