חיפוש

כתב אישום בנהיגה בשכרות – איך מתמודדים?

אם הגעתם לכאן, כנראה שהוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות. נהיגה בשכרות היא אחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר שיש בספר החוקים הישראלי, לכן חשוב שתפעלו בצורה הנכונה כבר מהתחלה בכדי למנוע ענישה חמורה נגדכם בגין כתב האישום שהוגש. אז מה עושים במקרה שהוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות? התשובות בכתבה.

 

איך מוגדרת נהיגה בשכרות?

נהיגה בשכרות בישראל מוגדרת החל מריכוז של 50 מיקרוגרם אלכוהול לכל 100 מיליליטר דם. בבדיקת נשיפה מוגדרת הנהיגה בשכרות כמצב של 290 מיקרוגרם אלכוהול לכל ליטר אוויר. כמו כן, ניתן להגיש כתב אישום בגין נהיגה בשכרות על פי התרשמותו של השוטר בשטח. חשוב לציין כי סירוב לבצע בדיקת נשיפה ייחשב כנהיגה בשכרות. העונשים המוטלים בגין סירוב שכזה לא יפחתו מהעונשים בהם נמצא ריכוז אלכוהול בדם מעל המותר בחוק.

 

מה העונשים הצפויים לכם בגין כתב האישום?

מכיוון שמדובר באחת מעבירות התעבורה החמורות ביותר, העונשים המוטלים בגינה הינם חמורים בהתאם. המינימום הקבוע בחוק לענישה בגין עבירה זאת הוא שלילת הרישיון למשך שנתיים. במקרה של עבירה חוזרת המינימום הוא שלילת הרישיון לתקופה של ארבע שנים. לעיתים קרובות יחליט השופט להחמיר אף יותר מעונש המינימום הנקבע בחוק. במקרה של עברה חוזרת, עלולה הענישה לכלול גם מרכיב של מאסר בפועל.

 

אז איך מתמודדים?

העצה הטובה ביותר לנהגים שמתמודדים עם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות היא להתייעץ עם עורך דין מומחה לענייני תעבורה. ככל שתקדימו להתייעץ עם עורך דין מקצועי, כך תוכלו לסייע בהקלת העונשים שייקבעו נגדכם בגזר הדין. החשיבות של עורך דין מקצועי לתיק שכזה היא גבוהה מאוד ועלולה לשנות את התוצאות של התיק מהקצה אל הקצה. חשוב מאוד לא להגיע לאף חקירה במשטרה בלי ליווי של עורך דין מקצועי.

 

כמה עולה ייצוג על ידי עו"ד?

ייצוג על ידי עורך דין לענייני תעבורה במקרה של הגשת כתב אישום על נהיגה בשכרות יכול לנוע בין אלפי שקלים בודדים לבין עשרים אלף שקלים. עלות הייצוג בתיק תיקבע לפי מידת המקצועיות של עורך הדין ולפי מספר הפגישות שעורך הדין יידרש לקיים לשם הטיפול בתיק.

 

סיכום- אז איך מתמודדים?

נהיגה בשכרות מוגדרת כמצב בו ריכוז האלכוהול בדם עלה על 50 מיקרוגרם לכל 100 מיליליטר דם. כמו כן ניתן להגיש כתב אישום המבוסס על התרשמותו של השוטר בשטח או בגין סירוב לבצע בדיקת נשיפה לגילוי אלכוהול בדם.

במידה והוגש נגדכם כתב אישום בגין נהיגה בשכרות, הדבר החשוב ביותר לעשות במקרה הזה הוא לקבל ייעוץ וייצוג על ידי עורך דין לענייני תעבורה בהקדם האפשרי. עלותו של ייצוג שכזה יכולה להשתנות בהתאם למצב התיק ומידת המומחיות של עורך הדין.

כתב אישום בנהיגה בשכרות - איך מתמודדים?

באותו נושא