חיפוש

מה נדרש על מנת לבצע החלפת מנעול?

נתקעתם מחוץ לבית? הדלת לא נפתחת? המנעול לא מסתובב? איך תוכלו לצאת מזה? כל מנעולן יכול לעזור לכם ועלות העסקה תעלה בהתאם לסוג הדלת וסוג המנעול. גם במקרים בהם זה מובן מאליו שיש צורך להחלפת מנעול כמו פריצה או השחתת המנעול נדרש לקרוא למנעולן או לפורץ. אז איך ניגשים לכל העסק? במאמר זה נסביר לכם. 

 

ההבדלים בין מנעול לצילינדר

המנעול שאנחנו מכירים, שנקרא לרוב "מנגנון דלת", נראה כמו ריבוע מתכת המסתתר בתוך הדלת. מנגנון הדלת מחזיק בתוכו גם את בריחי הדלת ובחלקם יש גם משתתף נוסף – הצילינדר. הצילינדר נמצא בעיקר בדלתות כניסה והוא נראה כמו גליל מתכת שאליו אנחנו מכניסים את המפתח.

תפקידו הוא להזיז את הבריחים פנימה והחוצה. אין כל קשר בין החלפת צילינדר להחלפת מנעול. הצילינדר הוא זה שקשור לרוב תקלות הדלתות שלנו, המנעול נוטה להתקלקל לעיתים רחוקות יותר. החלפת מנעול היא יותר תכופה ממה שנדמה לנו.

 

מתי נחליף מנעול?

לא תמיד אנחנו יודעים מתי צריך להחליף מנעול ומתי הדלת סתם מעצבנת, אז ככה:

  • לשונית שבורה – היא סימן טוב להחלפת מנעול. הלשונית היא לא דבר שניתן להחליף או לתקן. אם הלשונית שבורה או עקומה, או סתם יצאה מהמקום, זה סימן גדול לכך שצריך להחליף את כל המנעול כולו.
  • מפתח שלא מסתובב – אנחנו יכולים להיתקל בכך המון. אם המפתח לא מסתובב בצידו האחד, האם הוא יסתובב בצידו השני? האם הבעיה היא בצילינדר? אבל אם המפתח לא מסתובב משני הצדדים הסיכוי הגבוה לבעיה טמוע במנעול ויש להחליפו.
  • דלת תקועה – תרחיש שקורה לא מעט לדלתות עם מנעול מגנטי. הדלת סגורה ומסרבת להיפתח לקראתנו. במקרה הזה הסבירות הגבוהה היא שהמנעול נשחק ויש להחליפו.
  • ידית רפויה – סימן רלוונטי לדלתות פנים וחוץ, מאחר והידית תלויה במנגנון הנעילה, אם היא נפולה זה סימן לכך שהמנעול אינו עובד ויש להחליף אותו.

 

האם ניתן לתקן מנעול שנתקע?

במידה ואתם מעוניינים לתקן את המנעול שקיים במקום להחליף אותו באחד אחר וחדש, לצערנו נספר לכם שפעולת התיקון איננה אפשרית במנגנונים רבים של מנעולים. למה זה קורה? מאחר וגוף המנגנון סגור בדרך כזו שלא ניתן לפתוח אותו ולבצע שינויים ברכיבים הפנימיים שלו.

זאת, במקרים של דלת ישנה שנטרקה הפתרון האידיאלי הוא לא יהיה פריצת הדלת אלא תיקון מקומי של המנעול. על מנת לזהות אם הבעיה היא בצילינדר או במנעול רצוי לבחור במנעולן מקצועי.

 

מקצוע למורשים בלבד

במידה והחלטתם על החלפת מנעול בביתכם, שימו לב שאתם מזמינים מנעולן מקצועי ואיכותי שקיבלתם עליו המלצות ממקור ראשון. מנעולן מקצועי משתמש בצילינדרים חדשים הארוזים באריזה מקורית שלא מאפשרת סגירה חוזרת. המלצה על מנעולן איכותי היא חשובה מאחר ולאדם זה יש גישה למנעולים בביתכם ורצוי כי יבצע עבודה טובה.

החלפת מנעול

באותו נושא
פרקטים מובחרים
פרקטים מובחרים לרצפה – המדריך

אחת מאפשרויות הריצוף הפופולריות ביותר בשנים האחרונות היא ריצוף פרקט. מדובר באפשרות מצויינת עבור בעלי בתים שמעוניינים להוסיף חמימות, אופי ואסתטיות לבית שלהם. אז מהם

קרא עוד »