חיפוש

למה חשוב לשמור על המקלחון שלכם נקי לאורך זמן

חדר הרחצה הוא אחד המקומות בבית, בהם יש להקפיד על ההיגיינה מבחינת בקטריות וחיידקים.

חשוב שהכלים הסניטריים יחוטאו ויבריקו כדי שהשימוש בהם יהיה נעים.

בדומה לכך, גם המקלחון צריך להיות נקי לאורך זמן. המאמר יסביר מדוע.

 

הצטברות אבנית

כאשר משתמשים במים חמים והם מתייבשים לאחר הרחצה, הם יוצרים כתמי אבנית על הזכוכית של המקלחון וסותמים את החורים בדוש. על דלתות המקלחון מצטברים גם כתמי סבון שאינם אסתטיים וחייבים לנקות אותם. על מנת לנקות את האבנית וכתמי הסבון ניתן להשתמש בחומרי ניקוי קנויים או בחומרים תוצרת בית. מומלץ לערבב מים עם חומץ טבעי שימיס את האבנית וירכך את כתמי הסבון מדלתות הזכוכית. חשוב למרוח את התערובת באמצעות מטלית ולא לשפשף בסקוטש ברייט כדי לא לשרוט את הזכוכית. לאחר מכן יש לשטוף במים נקיים ולייבש את הדלתות. על מנת למנוע כתמי סבון ניתן למרוח על הדלתות שמן תינוקות. כתמי המים יחלפו כאשר תייבשו את הדלתות באוויר.

 

הצטברות עובש

בין אם יש לכם מקלחונים פינתיים ובין אם חזיתיים, איטום הסיליקון שבהם צובר במשך הזמן עובש שיש להסירו. במידה ויש עובש הדרך הקלה ביותר לנקות אותו היא באמצעות אקונומיקה. סופגים נייר טואלט או מטלית עם אקונומיקה ומצמידים לכתמי העובש לכל הלילה. בבוקר העובש ייעלם. על מנת למנוע מראש הצטברות אבנית או עובש חשוב לתחזק באופן שוטף את המקלחונים. לאחר המקלחת הסירו את טיפות המים בעזרת מגב קטן או מטלית מהזכוכית ומאיטום הסיליקון. כאשר מקפידים על הפעולה באופן קבוע אין צורך להתמודד עם הכתמים כי הם לא ייווצרו. בנוסף, חשוב מאוד לאוורר את חדר הרחצה ולאחר המקלחת להפעיל את הוונטה במידה וזהו חלל סגור. במידה ויש חלון, פתחו אותו ואווררו על מנת שהלחות תתפוגג.

 

שמירה על שכבת הניקל

בעת ניקוי מקלחונים חשוב לשמור לא לקלף את ציפוי שכבת הניקל המחברת בין הצירים שלהם. ברגע שחומר כימי נוגע בהם הם מתקלפים ואתם עלולים למצוא עצמכם מחליפים אותם. לפיכך, השיטה הטובה ביותר היא ניקוי באמצעות תכשיר בו מנקים מראות וחלונות.

 

הוראות היצרן

כדי לשמור על המקלחונים שלכם נקיים לאורך זמן חשוב לקבל ייעוץ גם מיצרן ומשווק המקלחונים ולקבל הוראות מיוחדות במקרים כמו רכישת מקלחונים עם זכוכית צריבה, דוגמאות פסים, פרזול וכד'. זו אחת הסיבות שמבצעים רכישה רק מיצרן אמין שהמקלחונים שלו עמידים לאורך זמן. מומלץ גם לשמור על תקינות המקלחונים כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים. במידה ומתקינים אותם סמוך לאביזרים המונעים פתיחה מלאה, הם עלולים להישרט מהאביזרים ובעת מכה חזקה גם להישבר. לפיכך, מחסום רצפה עמיד יכול למנוע את המפגש של הדלתות עם האביזרים החוסמים. בדומה לכך, אין לתלות על המקלחונים מתלים כדי לשמור על הזכוכית שלהם.

 

חדר שירותים ומקלחת

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא