חיפוש

מה המחיר של צוואה הדדית וע"פ מה הוא נקבע?

אנשים רבים לא מכירים את הסיווגים המגוונים שיש כאשר כותבים צוואה. אחת מהצוואות הבולטות שאנשים מבקשים לכתוב הן צוואות הדדיות. למעשה, צוואה הדדית היא מכשיר משפטי המאפשר לשני אנשים או יותר, בדרך כלל זוגות נשואים, לבצע הפרשות עבור נכסיהם לאחר פטירתם. אנחנו כאן כדי לבחון יחד איתכם את המושג צוואות הדדיות, לרבות הסבר על מה הן אותן צוואות, כיצד הן פועלות וכיצד נקבע כמה עולה לכתוב אותן.

 

אז מה זה בכלל צוואות הדדיות?

צוואה הדדית היא סוג של צוואה שמבוצעת על ידי שני אנשים או יותר, בדרך כלל בני זוג, המסכימים לערוך עיזבונות הדדיים זה לזה. המשמעות היא שכל אחד מסכים להשאיר את נכסיו לאחר מותו, ובמקרה ששני הצדדים נפטרו, הנכסים מחולקים לפי תנאי הצוואה. בישראל, צוואות הדדיות מוכרות כמכשיר מחייב משפטית והן כפופות לחוק הצוואה והירושה. כעת, נעבור להסביר מהי צוואה הדדית מחיר ואיך הוא נקבע.

אז מה זה בכלל צוואות הדדיות

מה אופן ההתנהלות עם צוואות הדדיות

כדי ליצור צוואה הדדית בישראל, על שני הצדדים להיות בריאים ועליהם להסכים באופן חופשי ומרצון לתנאי הצוואה. את הצוואה יש לערוך בכתב ולחתום על ידי שני הצדדים בנוכחות שני עדים שאינם נהנים מהשלכות הצוואה, כלומר – הם אינם המוטבים אליהם מופנית הצוואה. כמו כן, על העדים לחתום על הצוואה זה בנוכחותם של המורישים. לאחר קיום הצוואה ההדדית, היא הופכת למכשיר משפטי מחייב שלא ניתן לשנותו ללא הסכמת שני הצדדים.

מה אופן ההתנהלות עם צוואות הדדיות

המחיר של צוואות הדדיות

מחיר צוואה הדדית יכול להשתנות בהתאם למספר גורמים, לרבות מורכבות העיזבון ורמת הסיוע המשפטי הנדרש לעריכת הצוואה. ככלל, מחירה של צוואה הדדית גבוה מזה של צוואה רגילה, שכן מדובר בעריכת שתי צוואות נפרדות בעלות תנאים זהים או דומים. עלות עריכת צוואה הדדית יכולה לנוע בין אלפי שקלים בודדים לעשרות אלפי שקלים, בהתאם לנסיבות.

 

מה קובע את גובה המחיר של הצוואה ההדדית

מחירה של צוואה הדדית נקבע על ידי מספר גורמים, לרבות הניסיון והמומחיות של עורך הדין אשר עורך את הצוואה, מורכבות העיזבון ורמת הסיוע המשפטי הנדרש לעריכת הצוואה עבור שני הצדדים. במקרים מסוימים, עשויות להיות שלובות עוד עמלות נוספות אם הצדדים דורשים שירותים משפטיים נוספים, כגון תכנון עיזבון, ייעוץ מס או כל מיני דברים משפטיים נלווים לכתיבת הצוואה ההדדית.

 

לסיכום

צוואה הדדית היא מכשיר מחייב מבחינה משפטית שיכול להעניק שקט נפשי לבני זוג המעוניינים להבטיח כי נכסיהם יחולקו על פי רצונם לאחר פטירתם. אמנם עלות צוואה הדדית יכולה להשתנות בהתאם למורכבות העיזבון ולרמת הסיוע המשפטי הנדרש, אך בדרך כלל היא נחשבת להשקעה משתלמת למי שרוצה להגן על נכסיו ויקיריהם. מומלץ ליחידים להתייעץ עם עורך דין מנוסה לתכנון עיזבון על מנת לקבוע האם צוואה הדדית היא הבחירה הנכונה עבורם.

מה המחיר של צוואה הדדית ועפ מה הוא נקבע

באותו נושא
פרקטים מובחרים
פרקטים מובחרים לרצפה – המדריך

אחת מאפשרויות הריצוף הפופולריות ביותר בשנים האחרונות היא ריצוף פרקט. מדובר באפשרות מצויינת עבור בעלי בתים שמעוניינים להוסיף חמימות, אופי ואסתטיות לבית שלהם. אז מהם

קרא עוד »