חיפוש

מומחה לשיקום הפה – קווים לדמותו

מומחים לשיקום הפה הם רופאי שיניים, אשר עברו התמחות מתאימה ומוכרים על ידי המדינה בתור מומחים לשיקום הפה. בתחום רפואת השיניים קיימים מומחים בעלי התמחויות נוספות, כמו רופאי שיניים לילדים, אורתודנטים ומומחי חניכיים. מה מבדיל את מומחי שיקום הפה משאר רופאי השיניים? הנה כמה קווים לדמותו של מומחה לשיקום הפה.

 

קצת על שיקום פה

רפואת השיניים היא ענף רפואי נחרב למדי. רופאי שיניים יכולים לבצע התמחויות שונות במהלך הקריירה שלהם. אחת מן ההתמחויות הללו היא התמחות בשיקום פה. שיקום פה היא תחום ברפואת השיניים המתקשרת לטיפולים אסתטיים ותפקודיים בפה. מצבים המפרים את המצב הנתון בפה, יצריכו הליך שיקום.

בין מצבים אלו ניתן למנות מצבים של חוסר בשן או בשיניים, הפרעה אסתטית בחלק הקדמי של השיניים, שחיקת שיניים ואי סימטריה בין הלסתות. מומחים לשיקום הפה, כמו שניתן למצוא אצל דנטל מדיקל סנטר מרפאות מומחים ידעו להמליץ על הטיפול הנכון בכל אחת מהבעיות הללו.

 

הליך הכשרתו של מומחה לשיקום הפה

מומחים לשיקום הפה הם בראש ובראשונה רופאי שיניים. במדינת ישראל, רופא שיניים מוכשר במסגרת לימודית באורך של לא פחות משש שנות לימוד. לאחר הלימודים, על רופא השיניים לעבור מבחנים מטעם משרד הבריאות, שלאחריהם יקבל רישיון לעיסוק במקצוע. רופא שיניים שעבר מסלול זה נקרא רופא שיניים כללי.

השלב ההכשרתי הבא הפתוח בפני רופאי השיניים הוא שלב ההתמחות. בשלב זה יכול לפנות רופא השיניים לאחד ממסלולי ההתמחות הקיימים בארץ, כמו התמחות בשיקום הפה למשל. התמחות בשיקום הפה נמשכת במשך ארבע וחצי שנים, במהלכם המתמחה יעבוד באופן צמוד למומחה בשיקום הפה.

 

טיפולים נפוצים

כל רופא שיניים מומחה בקיא בתחום ההתמחות שלו. כתוצאה מכך, לכל רופא שיניים מומחה יש את הטיפולים הנפוצים אותם הוא נוהג לבצע, מפאת התמחותו. מומחה לשיקום הפה מבצע לרוב טיפולים הכוללים השתלות שיניים, אך גם סתימות וכתרים. המומחה לשיקום הפה יקבע את הטיפול בהתאם למצבו הרפואי של המטופל. מומחה לשיקום הפה ישאף לשמר את שיניו של המטופל, אך הוא תמיד יהיה מוכן לבצע שיקום מלא של הפה בשתלים, בהתאם לצורך הרפואי.

 

ערך מוסף

מומחה לשיקום הפה מביא עימו ערך מוסף, כמו כל מומחה אחר בתחומו. הידע המקצועי הרב אותו צובר מומחה לשיקום הפה, כתוצאה מהטיפולים אותם הוא מעניק, בנוסף להכשרה המעמיקה אותה הוא עובר, מאפשרים לו לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר בנוגע לאופי שיקום הפה.

 

רופא שיניים עם ידע נרחב בתחומו

ענף רפואת השיניים כולל כמויות גדולות של בעיות וטיפולים. רופאי השיניים הם בעלי מקצוע אמינים ומקצועיים, אך חשוב לשים לב לתחומי ההתמחות שלהם, שיכולים לעשות את ההבדל במקרים מסוימים. מומחה לשיקום הפה הוא בעל ההכשרה, הניסיון והיכולת המקצועית הגבוהה ביותר בתחום התמחותו.

 

 

 

 

 

באותו נושא
פרקטים מובחרים
פרקטים מובחרים לרצפה – המדריך

אחת מאפשרויות הריצוף הפופולריות ביותר בשנים האחרונות היא ריצוף פרקט. מדובר באפשרות מצויינת עבור בעלי בתים שמעוניינים להוסיף חמימות, אופי ואסתטיות לבית שלהם. אז מהם

קרא עוד »