חיפוש

בעיית המיסוי של הישראלים עם דרכון אמריקאי – על מה צריך לדווח?

ישראלים רבים בעלי דרכון אמריקאי, כלל אינם מודעים לחובת הדיווח לרשויות המס בארה"ב הקיימת להם, כאשר המשמעות של דיווח חסר, לא מדויק וכן אי דיווח מתמשך, עלולה להיות בעלת השלכות משמעותיות דוגמת קנסות וסנקציות שונות, היכולות להגיע אף לשלילת הדרכון האמריקאי. לכן, החלטנו לעשות סדר ולעדכן על מה בדיוק צריך לדווח

 

שיטת המיסוי הייחודית הנוהגת בארה"ב

מס הכנסה הוא תחום שרבים מאיתנו לא מגלים בו בקיאות רבה ובין אם הסיבה לכך היא כתוצאה מחוסר עניין ובין אם מפני החשש מהבירוקרטיה הרבה הנלווית לכל התהליך, חובת המס קיימת לכל אחד ואחת מאיתנו, כשהיא מהווה מקור הכנסה משמעותי למדינה.

ארה"ב, המעצמה הכלכלית, מתאפיינת בשיטת מיסוי ייחודית – שיטה פרסונאלית, אשר אינה עושה הבחנה בין שכיר לעצמאי, כאשר בנוסף על כך, היא כוללת גם חובת דיווח של משקיעים זרים בעלי הכנסות שמקורן בארה"ב וכן חובת דיווח של אזרחי ארה"ב, אף שאינם מתגוררים בארה"ב, לרשויות המס האמריקאיות.

 

ההבדל בין חובת הדיווח לבין חובת התשלום

חובת הדיווח הנרחבת הזו, תופסת פעמים רבות ישראלים עם דרכון אמריקאי שאינם מודעים כלל לחובה זו המוטלת עליהם, באופן החושף אותם לקנסות וסנקציות שונות ומגוונות, היכולות להגיע אף לשלילת הדרכון האמריקאי וכפי שתוכלו לקרוא בהרחבה באתר https://masamerica.co.il.

לפני שננסה לעשות מעט סדר בדברים ולברר על מה בדיוק צריך לדווח, חשוב להבין כי חובת הדיווח קיימת באופן עצמאי ובלתי תלוי, באופן שגם אם אינם חייבים בתשלום מס, הרי שעליכם יהיה להגיש דו"ח מס הכנסה כנדרש.

 

על מה צריך לדווח?

אזרחים אמריקאים וכן מחזיקי גרין קארד צריכים לדווח מידי שנה על סך הכנסותיהם, כאשר עצמאים יחויבו בדיווח על כל הכנסה מסך 400$ ומעלה ושכירים, על פי מדרגות מס שונות, הנקבעות בהתאם לסטאטוס האישי שלהם (רווקים, נשואים, ראשי משק בית ועוד).

מלבד הדיווח על ההכנסות השנתיות, קיימת חובת דיווח נוספת – דיווח על חשבונות זרים המנוהלים מחוץ לגבולות ארה"ב (עו"ש, קופות גמל, קרנות פנסיה וכדומה) וזאת, במטרה לנטר את הפעילות הכלכלית ולמנוע בריחת הון וכן אפשרות הלבנת הון.

 

כיצד מדווחים?

אזרחים ישראלים בעלי דרכון אמריקאי, מחויבים לדווח כאמור לרשויות המס בארה"ב באמצעות טופס 1040, אותו יש להגיש עד לתאריך ה – 15 ביוני (לאחר קבלת ארכה באופן אוטומטי), כאשר במקרים חריגים ניתן יהיה לקבל ארכה נוספת עד ה – 15 באוקטובר.

במידה ולא דיווחתם עד כה לרשויות המס, מומלץ יהיה לפנות לחברת מקצועית ובעלת התמחות בדיני המס במדינות ארה"ב השונות, כך שימליצו לכם על דרכי הפעולה המתאימות ביותר, לרבות ליווי מקצועי במילוי טפסי המס הנדרשים באופן שוטף.

 

לסיכום

חובת הדיווח הנרחבת בארה"ב, מעמידה ישראלים רבים בעלי דרכון אמריקאי, במצב בו הם כלל לא מודעים לכך שחלה עליהם חובה זו, הן בגין הכנסותיהם והן בגין חשבונות זרים המנוהלים מחוץ לגבולות ארה"ב. כדי למלא את הטפסים הנדרשים בצורה מיטבית וכן להימנע מקנסות וסנקציות, מומלץ לפנות בהקדם לחברה המתמחה בדיני המיסוי בארה"ב.

דרכון אמריקאי

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא