חיפוש

נהיגה באמצעות רישיון זר – המידע המלא

בעלי רישיון נהיגה זר? תיירים? אזרחים ישראלים השוהים בחול ובאים לביקור?, בוודאי שאלתם את עצמכם האם ובאילו תנאים תוכלו לנהוג בישראל עם רישיונכם הזר.

וגם – מה קורה במידה ועברתם תאונה בשעת הנהיגה עם אותו הרישיון?.

במאמר זה נפרט את כל המידע שעליכם לדעת על מנת לממש את זכותכם

ברוב המדינות בעולם ישנן תקנות המגדירות כיצד אנשים המתגוררים במדינה אחרת, ושוהים במדינה שאינה מוצאם, יוכלו לנהוג מבלי להוציא רישיון התקף למדינה בה הם שוהים. במקרים בהם אותם אנשים (למשל תיירים ואנשי עסקים) לא מקבלים את הרישיון של ארץ המוצא שלהם, הם יכולים לפנות לאחת מהחברות המטפלת בנושא. חברות אלו עוזרות בהנפקת רישיון בין לאומי. הליך זה מוכר, הממיר את הרישיון לשפת המקום, זאת כדי להקל את בירוקרטיית הוצאת הרישיון הזמני.

 

באילו תנאים מותרת נהיגה באמצעות רישיון נהיגה של מדינה אחרת?

בישראל, מותר לשוהים זרים לנהוג באמצעות דרכון זר, זאת כל עוד הם עומדים במספר קריטריונים.
במידה והנהג אינו מתגורר בישראל, והוא מחזיק ברישיון של מדינה זרה, יורשה לנהוג באמצעות שימוש ברישיון זה למשך שנה אחת בלבד. לאחר מכן, יחויב בהוצאת רישיון מקומי.

במידה והנהג נוהג לבקר בישראל קבוע (כדוגמת נסיעות עסקים חוזרות), הוא יכול לנהוג ברישיונו הזר למשך שנה. זאת רק במידה ועברה שנה מאז ביקורו האחרון. במקרה בו לא עברה שנה הנהג יצטרך דרכון ישראלי בתוקף כדי לנהוג.

במידה והנהג עולה חדש, או שלא החזיק ברישיון נהיגה ישראלי  בעבר, והוא רוצה לנהוג ברכב מסחרי עד 4 טון, יחויב בהוצאת רישיון ישראלי. הוצאת רישיון זה תתבצע באופן בו מתקיימת כל הוצאת רישיון בישראל. התהליך אותו יעבור העולה החדש כולל  בתוכו את מבחן התיאוריה, כמות השיעורים הנדרשים והמבחן המסכם.

 

כיצד משטרת ישראל אוכפת את החוקים הללו?

במידה ושוטר עוצר נהג עם רישיון זר, אותו השוטר נדרש לבקש מהנהג להציג את דרכונו ולהציג מתי הוא הגיע לארץ. במקרה בו לא עברה שנה מאז, על השוטר לשחרר אותו ולאפשר לו לנהוג ללא טיעון לעבירה ( זו במידה ולא בוצעה עבירה).

במקרה בו חלפה מעל שנה מיום הגעת הנהג הזר, העונש יהיה תלוי בזמן פקיעת רישיונו הזמני. אם חלפו פחות משישה חודשים מאז, הנהג יקבל קנס עם אפשרות להישפט בבית המשפט לתעבורה ולערער על הקנס. במקרה בו עברו יותר משישה חודשים, הנהג יזומן לבית המשפט לברור.


תאונת דרכים במקרה של נהיגה עם רישיון זר

החוק בישראל לא מאפשר לאדם ללא רישיון תקף לקיים כיסוי ביטוחי. כלומר, במקרה בו נהג זר בלי אישור או רישיון נהיגה תקף, נקלע לתאונה מכל סוג או סיבה שהיא (כולל נהיגה בשכרות, ,מהירות מפורזת וכדומה) אותו הנהג לא יקבל פיצויים בגין אותה התאונה מחבר הביטוח.

חברות הביטוח אינן מקפידות לעיתים לבדוק את תוקפו של רישיונו של המבוטח שלהן והאחריות על בדיקת תוקפו וחוקיותו של הרישיון מוטלת על הנהג עצמו.להתייעצות בנושא נהיגה עם רישיון זר, המרת רישיון זר לישראלי או כל נושא בתחום דיני התעבורה, אנו ממליצים בחום לפנות משרדינו על מנת לקבל עזרה מקצועית ותמיכה.

 

רכב יוקרה

באותו נושא