חיפוש

עורך דין אובדן כושר עבודה מומלץ

רבים מאיתנו מתחילים לעבוד עוד בגיל צעיר ולרקום תכניות כלכליות נרחבות, אך לצד החלומות הוורודים שאנחנו מייעדים לכסף שלנו, המציאות מראה כי מקרים כמו תאונה או מחלה, הם מקרים די נפוצים, העלולים להביא לאובדן כושר עבודה ומציאות כלכלית מאתגרת. במקרה כזה חשוב שיהיה מאחוריכם עורך דין אובדן כושר עבודה מומלץ.

 

לתכנן את העתיד – עבודה ותכניות כלכליות

עוד מגיל צעיר מחנכים אותנו להשקיע בלימודים ולהצליח במבחנים, בכדי שנוכל להשיג עבודה טובה ששכרה בצידה וכך, אנחנו מבלים שנים רבות מחיינו בלימודים ורכישת השכלה רלוונטית בכדי שנוכל להבטיח לעצמנו עבודה מסודרת, בעלת משכורת מכובדת, שתספק לנו איכות חיים אידיאלית. למעשה, רבים מאיתנו מתחילים לעבוד עוד בגילאים צעירים, החל בחופשות השונות מבית הספר ועד לעבודות מזדמנות ו/או במשמרות במהלך הלימודים האקדמאיים. אמנם המשפט הידוע אומר כי "העבודה היא חיינו, אך לא בשבילנו", אך בסופו של דבר כולנו מעוניינים לעבוד בצורה מכובדת ומסודרת עד גיל פרישה.

 

מהו אובדן כושר עבודה?

אין ספק כי המתואר לעיל הוא המציאות האידיאלית עבור רבים מאיתנו, אך פעמים רבות אנחנו נוכחים לראות כי תכניות לחוד ומציאות לחוד, כשלצערנו מקרים כמו מחלות ותאונות שונות, עלולים לפגוע במצבנו הבריאותי וביכולת שלנו להמשיך לעבוד כפי שהורגלנו לפני קרות המקרה. אובדן כושר עבודה הוא למעשה כל מקרה בו עקב מקרה של תאונה או מחלה, האדם אינו יכול להמשיך לעבוד באותה עבודה, באופן מלא או חלקי, כפי שהורגל לפני השינוי במצבו הבריאותי.

אובדן כושר עבודה יכול להיות זמני או קבוע והוא משתנה בין סוגי המקצועות השונים. לפיכך, בכל מקרה בו ייתכן ומדובר באובדן כושר עבודה, חשוב להתייעץ עם עורך דין כושר עבודה מומלץ, שיבחן היטב את המקרה ויפעל בהליכים משפטיים רלוונטיים לקבלת פיצויים מקסימליים.

 

מול מי מתנהלת תביעת אובדן כושר עבודה?

בכל מקרה של אובדן כושר עבודה לאדם מגיל 18 ולפני הגיעו לגיל פרישה, ישנם 2 גופים עיקריים אותם ניתן לתבוע בכדי להתמודד כלכלית עם האירוע ולקבל את הפיצויים הנדרשים:

  • ביטוח – אובדן כושר עבודה הוא מרכיב הנמצא בקרן הפנסיה ובביטוח לאומי של כל עובד במשק הישראלי, אך מעבר לכיסויים בסיסיים אלו, ניתן לרכוש פוליסת ביטוח אובדן כושר עבודה פרטית דרך חברות הביטוח השונות.
  • ביטוח לאומי – כל אזרח ישראלי זכאי לקבל פיצויים בגין אובדן כושר עבודה מביטוח לאומי, כאשר סכומי הפיצויים הם נגזרת של אחוזי אי כושר העבודה שנקבעו בוועדות הרפואיות השונות.

 

למה חשוב לבחור עורך דין אובדן כושר עבודה מומלץ?

אי היכולת לעבוד היא פגיעה כלכלית מהותית, העלולה להשפיע על איכות החיים שלנו ושל הסובבים אותנו. לפיכך, חשוב לפעול למיצוי מלא של הזכויות שלנו באמצעות פניי לעורך דין אובדן כושר עבודה מומלץ, המכיר את החוקים והסעיפים השונים, מקרים דומים ודרכי ההתנהלות המשפטית מול הגורמים השונים (חברות הביטוח וביטוח לאומי), העלולים להערים קשיים עם הדרישה לקבלת הפיצויים הנדרשים.

עורך דין לנכים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא