חיפוש

3 סוגי העבירות שבהן תצטרכו עורך דין פלילי

במערכת היחסים שבין המדינה לבין אזרחיה, ישנם מקרים בהן המדינה מחליטה להפעיל את כוחה הרב במטרה להעניש אזרח שעבר על חוקי המדינה לכאורה. למדינה עוצמה רבה וכשהיא רוצה למצות את הדין, היא לא בוחלת באמצעים.

מנגד, האזרחים לעיתים ניצבים חסרי כלים להתמודד מול המדינה והגופים שפועלים מטעמה – כאן נכנס לתמונה עורך דין פלילי. מה הן סוגי העבירות בהן צריך עורך דין פלילי? הישארו איתנו.

 

מתי עורך דין פלילי נכנס לתמונה?

עבירות פליליות הן העבירות החמורות ביותר בהן המדינה יכולה להאשים את אזרחיה. כמו כן, עבירות פליליות שונות ברמת החומרה שלהן וחומרת העונש שבית המשפט עלול להשית על הנאשמים בעבירות הללו. כדי להגן על זכויותיהם של הנאשמים מכוחה האדיר של המדינה, נאשם בעבירות פליליות יכול להיעזר בשרותיו של עורך דין פלילי.

עורך דין פלילי מיומן, כמו למשל עורך דין פלילי דני אורדן הוא כזה שיש לו ניסיון אמיתי בזירה המשפטית ויידע למקסם את התוצאה המשפטית עבור הנאשם. עדיף לבחור בעורך דין בעל רקורד מרשים של זיכויים ושל הגעה להסדרים משפטיים מוצלחים.

 

איך החוק הישראלי מסווג עבירות פליליות?

החוק בישראל מסווג את העבירות לשלוש סוגים לפי רמת חומרתן: חטא, עוון ופשע. עבירות של חטא נחשבות יחסית קלות והעונשים בגינן עומדים על עונש מקסימלי של שלושה חודשים.

עבירות מסוג עוון הן קשות יותר מחטא והעונש שניתן להטיל בעניינן נע בין שלושה חודשים לשלוש שנים. עבירות מסוג פשע הם החמורות ביותר והחוק מאפשר להטיל על הנאשמים בהם עונשים שנעים בין שלוש שנים עד מאסר עולם.

 

3 סוגי העבירות בהן צריך עורך דין פלילי

לאחר שנתנו מעט רקע, הגיע הזמן לעסוק בגופו של עניין. ריכזנו עבורכם 3 עבירות שהנאשמים בהן צריכים לצידם עורך דין פלילי כדי למקסם את מצבם בסיטואציה הקשה שהגיעה לפתחם:

 

   1. עבירות סמים

עבירות סמים נוגעות קשורות במספר תחומים: אחזקת סמים, שימוש בסמים, גידול סמים, הפצה ומכירה של סמים, ייצור וייבוא. כל אלו עבירות סמים בעלות דרגות חומרה שונות, פוטנציאל הענישה יכול להגיע לשנים רבות.

 

    2. עבירות מין

עבירות מין הן עבירות פליליות קשות ונפוצות למדי. דוגמה לעבירות מתחום עבירות המין הן: הטרדה מינית, מעשי סדום, בעילה אסורה, מעשה מגונה ואונס. כל אלו עבירות פליליות אשר אישום בהם יכול להכתים את הנאשם ולשלוח אותו לשנים רבות מאחורי סורג ובריח.

 

    3. עבירות הונאה ומרמה

לעיתים מכונות עבירות "צווארון לבן", אלו עבירות שנוטים לתפוס כפחות חמורות, אך מדובר בעברות פליליות שהמדינה מתייחסת אליהן ברצינות רבה.

 

אל תתפשרו על ייצוג משפטי

במידה נחשדתם בביצוע עבירה פלילית, הדבר הראשון שמומלץ לעשות הוא להתייעץ עם עורך דין פלילי. עורך דין פלילי ילווה אתכם לאורך כל התהליך ויעשה את שביכולתו כדי להביא למיצוי הזכויות שלכם. בהצלחה ובשורות טובות!

עורך דין פלילי

באותו נושא