חיפוש

5 ערכים שניתן להעביר בסדנאות מחוץ לכיתה

זה לא סוד שהלימודים והסדנאות המתבצעות מחוץ לכיתה חשובות לא פחות ויש שיאמרו אפילו יותר מאשר החומר העיוני הלמד בכיתה במסגרת התוכנית של מערכת החינוך.

מאוד חשוב שילדים ידעו לקרוא זה נכון, מאוד חשוב שהם יהיו חשופים לשפות אחרות, מקצועות כמו מדעים ומתמטיקה אבל בל נשכח שהבסיס של בני האדם הם הערכים עליהם הם בנויים.

הערכים אשר ילוו אותם כל חייהם ובכל אשר יעשו והזמן הכי טוב להטמיע ערכי יסוד זה בזמן הילדות.

במאמר הבא סיכמו עבורכם כ-5 ערכים שניתן להעביר לילדים בסדנאות שמחוץ לכיתה או במילים אחרות – משחקי או די טי (ODT):

 

1. יוזמה

רבים מהמבוגרים יודו כי לפעמים לא פשוט לקבל החלטות. להחליט לקחת יוזמה, לתכנן תכניות ואז להוציא אותן לפועל זה אתגר, לכן יש הרבה שנמנעים מלעשות זאת. פיתוח יוזמה בקרב ילדים זה ממש לא בגדר המלצה. היוזמה בין היתר היא זו שתקבע את נתיב חייב של הילד כמבוגר. במהלך הסדנאות שמים דגש גדול על ערך תוך העמדת הילדים בסיטואציות שונות מול דילמות מגוונת שבמהלכן על הילדים ליזום ולחשוב על פתרונות לדילמות שונות.

 

2. שאיפות

שאיפות גדולות בעזרת ערכים נוספים ידרבנו את ילדיכם לחלום בגדול, לרצות יותר, להיות טובים יותר. במסגרת הסדנאות המועברות מחוץ לכיתה הילדים יוצאים מאזור הנוחות שלהם ולוקחים חלק בחוויה משותפת שמדרבנת אותם להציב מטרה, לתכנן תכנית אסטרטגית שתקרב אותם אל היעד שלהם ועד להשגת היעדים שהציבו לעצמם במסדרת הסדנא ובחייהם האישיים של כל אחד מהמשתתפים.

 

3. מנהיגות

לא כל יולד נולד מנהיג וכריזמטי אין וויכוח, אבל כל הילדים סקרנים ללמוד דברים חדשים. חוש מנהיגות מעלה את הערכה העצמית שלנו מה שתורם רבות לכריזמה שלנו , מה שיכתיב את מהלך חייהם. במהלך הסדנא הילדים לומדים להוביל קבוצה, לשתף פעולה, לנקוט החלטות ולקחת אחראיות עליהן.

 

4. הקשבה

אם לא תקשיב לא תדע. חלק גדול מהסדנא היא עבודה בצוות, קבלת האחר, שיתוף פעולה ועוד. המשחקים שמים דגש על הקשבה לזולת גם אם אינך מסכים עם דעתם ופיתוח האינטליגנציה הרגשית של הילדים.

 

5. תחרותיות

כולם אוהבים לנצח, אך לא כולם משתתפים בתחרות. עידוד תחרותיות והשתתפות בקרב ילדים תוך הצבת מטרה ברורה שהיא כמובן לנצח יעודד את הילדים להיות יותר הישגיים. אבל מנצח יש אחד ולכן חלק במשחק הוא ללמוד להפסיד בכבוד, לפרגן למנצח תוך אווירה נעימה של ספורטיביות וחברות.

 

לסיכום:

ישנם מגוון רחב של סדנאות ומשחקי או די טי לילדים וחשיבותן גדולה. לכן לפני שליחת ילדיכם, עשו סקר שוק וודאו כי תוכן ההדרכה הוא חינוכי – לימודי ונכתב ע״י מומחים בתחום החינוך. ניתן למצוא מגוון רחב של סדנאות מנהיגות, חשיבה מחוץ לקופסה, עמידה מול קהל ועוד מגוון ענק של סדנאות מעשירות ע"י אתר שרביט.

 

באותו נושא
בניית תפריט תזונה מחיר
בניית תפריט תזונה מחיר

תזונה היא אבן הפינה לבריאות טובה בחיים. פחמימות, חלבונים, שומנים, סיבים, מינרלים וויטמינים הם החומרים התזונתיים החיוניים שגופנו זקוק להם כדי לתפקד כראוי; מים לעומת

קרא עוד »