חיפוש

פרקטים מובחרים לרצפה – המדריך

אחת מאפשרויות הריצוף הפופולריות ביותר בשנים האחרונות היא ריצוף פרקט. מדובר באפשרות מצויינת עבור בעלי בתים שמעוניינים להוסיף חמימות, אופי ואסתטיות לבית שלהם. אז מהם היתרונות של התקנת פרקט, איזה סוגים ישנם ומהם העיצובים הפופולריים ביותר? הכנו מדריך מקוצר שיעזור לכם בתהליך זה של בחירת פרקטים מובחרים לרצפה בבית שלכם.

 

מהם היתרונות של התקנת פרקט?

לפרקט לרצפה יש יתרונות רבים. דבר ראשון, פרקט מוסיף אסתטיקה רבה לחלל. מראה פרקט הוא ייחודי ועל זמני ויכול להוסיף חן ואלגנטיות לכל חדר. קיימים כיום דגמים ועיצובים שונים לפרקטים, מדגמים קלאסיים לדוגמאות מודרניות, כך שתוכלו לבחור פרקטים מובחרים שמתאימים לטעם האישי שלכם ושל שאר בני הבית.

סיבה נוספת לבחור בפרקט היא העמידות. מדובר בריצוף שיכול להישאר איתכם עשרות שנים אם מתחזקים אותו כראוי. הוא יכול להחזיק מעמד בתנועה רבה בבית, הוא אינו נפגע ממים או נוזלים אחרים והוא לא נשרט. על כן מדובר באפשרות ריצוף אידיאלית.

עוד סיבה היא שפרקט הוא קל מאוד לניקוי. כל מה שעליכם לעשות כדי לתחזק אותו הוא לטאטא, לשאוב ולשטוף עם תמיסת ניקיון עדינה בעת צורך. כך תוכלו להסיר ממנו לכלוך ולהשאיר אותו במצבו המקורי.

 

איזה סוגי פרקט קיימים?

קיימים מספר סוגים שונים של ריצופי פרקט בשוק כיום. יש פרקט תלת שכבתי שמורכב משלוש שכבות של עצים אמיתיים, יש פרקטים מהונדסים בהם יש שכבה אחת של עץ אמיתי ושאר השכבות עשויות מחומרים אחרים. יש ריצוף פרקט דמוי עץ שעשוי מחומר סינטטי שמחקה עצים. יש גם פרקט שמגיע בצורה של טפט שמודבק על אריחים קיימים. בקיצור, השוק מלא בסוגים שונים כך שתוכלו להתאים את הפרקט להעדפות שלכם ולתקציב שלכם.

 

איזה עיצובים יש לפרקט?

  • ריצוף פרקט יכול להגיע במגוון רחב של עיצובים שיכולים להוסיף טאץ' ייחודי ומסוגנן לכל חדר בבית שלכם.
  • עיצוב הפרקט הפופולרי ביותר הוא עיצוב של עץ. אפשר למצוא גוונים רבים של צבעי עץ, ביניהם עץ בהיר, עץ כהה ואפילו עץ צבעוני. עיצוב זה מוסיף תחושה טבעית וחמימה לבית.
  • עיצוב נוסף הוא פרקט דמוי שיש. שיש יכול לייצר אווירה יוקרתית אך שלווה בתוך החלל ולהשתלב באופן מושלם עם שאר עיצוב החלל שלכם.
  • עוד עיצוב שקיים לפרקטים הוא עיצוב לבנים. עיצוב זה מוסיף טקסטורה ומשדרג את מראה החדרים באופן אוטומטי.
  • אפשר למצוא גם עיצובים גיאומטריים שמייצרים אווירה מודרנית ושיקית ביותר. מדובר בדרך להוסיף עניין וייחוד ויזואלי לכל חדר, וזה יכול גם לגרום לחדרים קטנים להרגיש גדולים יותר.

 

לסיכום

לריצוף פרקט יש יתרונות רבים לבית שלכם, הוא מגיע במגוון סגנונות ועיצובים שונים כך שתוכלו להתאים אותו לצרכים שלכם. מדובר באלמנט עיצובי שיכול לתרום רבות למראה הבית ויכול להשתלב בקלות בחלל שלכם.

פרקטים מובחרים

באותו נושא