חיפוש

למי אנו רשאים להוריש את רכושנו במעמד כתיבת צוואה?

לא תמיד נעים לנו לחשוב על מה יקרה ביום שאחרי, אבל אין ספק שכתיבת הצוואה היא החלטה חשובה שצריך לקחת אותה בכובד ראש. הרבה אנשים לא בטוחים איך לגשת לכתיבת הצוואה ומה ניתן או לא ניתן לכתוב בה. הנה מה שאתם צריכים לדעת לגבי כתיבת הצוואה ולגבי הנושא החשוב – מי יכול לרשת אותנו?

 

חשיבות כתיבת הצוואה

לא תמיד אנשים מבינים עד כמה חשוב לדאוג לצוואה מסודרת. הצוואה היא בעצם זו שתחליט לאן ילך כל רכושנו לאחר המוות, ומדובר בהחלטה חשובה לאין שיעור. במקרים בהם לא נכתבת צוואה מראש, הרכוש עובד ליורש על פי החוק, שהוא לא תמיד היורש בו ירצה לבחור המנוח. אם אתם רוצים להסדיר מראש את חלוקת הרכוש שלכם, חשוב שתדאגו לכתיבת הצוואה בצורה מסודרת ועל פי החוק.

 

למי ניתן להוריש את רכושנו?

גם לכתיבת צוואה יש חוקים, ולא ניתן להוריש את הרכוש לכל אדם כלשהו. על פי חוק, ניתן להוריש רק לאדם שהיה חי בעת מותו של כותב הצוואה – כלומר אי אפשר להוריש לילד שטרם נולד. כמו כן, קיימת הגבלה המונעת מאנשים הנחשבים פסולים לרשת להיות יורשים של כותב הצוואה.

אדם פסול לרשת יכול להיות אדם שביצע עבירות הקשורות לנסיבות מותו של כותב הירושה או אדם שניסה לבצע הונאה ולרשת את אותו אדם בצורה לא חוקית בעבר. שימו לב כי צוואה היא לאו דווקא רק עבור אדם ספציפי אלא ניתן להוריש גם לחברות ולתאגידים, לפי בקשת כותב הירושה.

 

כיצד ניתן לכתוב צוואה שתקבל תוקף משפטי?

ההמלצה הגורפת היא לכתוב צוואה בעזרת עו"ד צוואה. צוואה שנכתבת לאחר ייעוץ מעורך דין תהיה יותר קלה למימוש בבית המשפט, ויותר סביר שלא יהיו בעיות לממש אותה בעת הצורך. כמובן שקיימות דרכים נוספות לכתיבת ירושה כמו למשל ירושה בפני עדים, אך ירושות כאלו יהיו פחות קבילות בבית המשפט ולעתים תידרש הוכחה נוספת על מנת להחיל את הצוואה.

 

איזה עורך דין לבחור לכתיבת צוואה?

חשוב מאוד להבין שלא כל עורך דין מבין בצוואות, וצריך לבדוק ולחפש עורך דין שתחום זה הינו תחום ההתמחות שלו. את כתיבת הצוואה יש לעשות יחד עם עורך דין בעל ניסיון, שיודע בדיוק כיצד לכתוב את הצוואה וכיצד לוודא שהיא תתממש. אם כותב הירושה מעוניין לציין הוראות ספציפיות, חשוב שעורך הדין יציין אותן במלואן בצורה שלא תשתמע לשתי פנים.

 

איך מממשים את הצוואה?

מימוש הצוואה מתבצע לאחר שהיורשים מגישים בקשה לרשם ירושה. במקרה בו הירושה כבר רשומה אצל הרשם, יהיה פשוט מאוד לממש אותה. הבקשה למימוש יכולה להידחות או להיענות בחיוב, וזאת כמובן כתלות בצוואה עצמה ובדרך הניסוח שלה.

כתיבת צוואה

באותו נושא