חיפוש

כך תגישו תביעה בגין סביבת עבודה רועשת

על פי חוקי העבודה המעסיקים ממונים על בטיחותם של העובדים במפעלים, בתי חרושת ובתעשיות השונות. הם צריכים לדאוג לתנאים שלא יזיקו לבריאותם. לפיכך, עליהם לדאוג שסביבת העבודה לא תהיה רועשת באופן שעלול להזיק להם. המאמר יפרט איך להגיש תביעה בגין סביבת עבודה רועשת.

 

עבודות עם סביבה רועשת

מגוון העבודות בהן עלולים להיפגע מסביבה רועשת הם: מסגרות, נגרות מכנית, פחחות, הפעלת טורבינות וגנרטורים, השחזות, חציבה, מכבשים הידראוליים, הפעלת מלגזות, מדחסי אוויר, דודי קיטור, מכבשים, טרקטורים פתוחים ועוד.

 

הנזק הבריאותי של סיבת עבודה רועשת

בסביבת עבודה רועשת החשיפה לרעש גבוה עלולה לגרום לחרשות מלאה או חלקית. החוק מורה למעסיקים להפחית את הרעש באמצעים שונים כמו אוזניות או פקקי אוזניים ולצמצם את זמן השהייה של העובדים באזורים הרועשים. יש לבודד את המקום הרועש, להציב שילוט, לערוך בדיקות של דציבלים ולהדריך אחת לשנה את העובדים על הנהלים, כמו גם לערוך להם בדיקות רפואיות הכוללות בדיקות שמיעה.

אם בכל זאת העובד נפגע מהרעש הפגיעה תיחשב לו כתאונת עבודה. מידת הפגיעה תקבע אם העובד איבד את כושר עבודתו, האם הוא יוכל לעבוד בעבודה אחרת בהתאם לכישוריו והשכלתו והאם הוא יכול עדיין להשתכר בצורה מכובדת.

 

הגשת תביעה בגין סביבת עבודה רועשת

כשמדובר על פגיעה שכתוצאה ממנה אבד כושר העבודה, העובד יוכל להגיש תביעת אובדן כושר עבודה לביטוח הפנסיוני או לביטוח הפרטי במידה ורכש פוליסה של אובדן כושר עבודה. בנוסף, העובד יגיש תביעת תאונת עבודה למוסד לביטוח לאומי עבור דמי פגיעה ובמידת הצורך תביעת נכות כללית עבורה יקבל קצבה חודשית, כיוון שאינו יכול לעבוד או יכול לעבוד חלקית. חשוב לדעת שהנזק שנגרם לאוזניים הוא נזק פיזי כתוצאה מרשלנות של המעסיק שלא ביצע את הנהלים. במידה ומוכיחים זאת ניתן להגיש תביעת נזקי גוף נגד המעסיק ולמצות את כל הזכויות.

 

כיצד מגישים תביעה על נזקי סביבת עבודה רועשת?

הדרך היעילה ביותר היא לפנות לעורך דין אובדן כושר עבודה או תאונות עבודה ולבדוק את הזכויות של הנפגע. עורך הדין יעיין במסמכים הרפואיים ויפנה את העובד לקבלת חוות דעת של מומחה א.א.ג על מנת לבסס את התביעה. חשוב שהעובד יאסוף עדויות מעובדים אחרים על מחדלי הרעש, יעשה אבחונים ובדיקת שמיעה ויביא את כל המסמכים הרפואיים שהם אלו התומכים בקשר בין הנזקים לרשלנות בעבודה.

כשמדובר בחברות ביטוח פרטיות ובביטוח הלאומי, הם יבדקו את התיק הרפואי של העובד ויחפשו בעיות קודמות הקשורות לנזקים. עורך הדין מכיר את ההתנהלות של חברות הביטוח ולכן חשוב מאוד שיהיה בתמונה. הוא יסייע הן במילוי הטפסים לביטוח הלאומי ובהגשת התביעות האחרות, ילווה את העובד לוועדה הרפואית וייצג אותו בבית המשפט במקרה של תביעה אזרחית.

תביעה לאובדן כושר עבודה

באותו נושא