חיפוש

תביעת אובדן כושר עבודה נגד ביטוח לאומי

כל אדם המשלם בארץ ביטוח לאומי מגיל 18, בין אם הוא שכיר ובין אם עצמאי, רשאי להגיש תביעת נכות כללית נגד הביטוח הלאומי ולקבל קצבת נכות בגין אובדן כושר עבודה. על התביעה וכל הכרוך בה במאמר הבא.

 

ההגדרה של אובדן כושר עבודה

אובדן כושר עבודה הוא מצב בו לא ניתן ולהמשיך לעבוד בכל עבודה המתאימה לכישורים, להשכלה ולמקצוע בו עוסקים בגין מחלה או פציעה. מאחר ובחיים ישנן הפתעות יכולים להיות מצבים בהם נאלצים להפסיק לעבוד ולהתפרנס באופן זמני או צמית וצריך לקבל סיוע בין אם מדובר על ביטוח פרטי, ביטוח פנסיה או המוסד לביטוח לאומי. לפיכך יש להגיש תביעת אובדן כושר עבודה.

 

דרגת נכות ואי כושר עבודה בביטוח הלאומי

בתביעה לנכות אובדן כושר עבודה בביטוח הלאומי מצרפים טפסים בליווי תלושי משכורת ומסמכים רפואיים. הביטוח הלאומי מזמן את המבוטח לוועדה רפואית במידה והשכר שלו נפגע לחלוטין או נפגע מתחת ל-60% מהשכר הממוצע במשק. שני תנאים נוספים שמשחקים תפקיד בוועדה הרפואית הם אחוזי הנכות וקביעת דרגת אי כושר. כלומר, בוועדה יושבים רופאים מומחים שבודקים את המבוטח ומעיינים במסמכים הרפואיים.

הם קובעים אחוזי נכות שבגינם ניתן לקבל קצבה חודשית. ניתן לקבל קצבה מעל 60% נכות או מעל 40% אם יש כמה ליקויים שאחד מהם בשיעור של 25% נכות. במידה ומקבלים אחוזי נכות מוזמנים לוועדת אי כושר בה יקבעו אם היכולת להשתכר נפגעה. אם הוועדה מאשרת  50% אי כושר עבודה ומעלה, מקבלים את קצבת הנכות.

 

תביעת אובדן כושר עבודה כתוצאה מתאונת עבודה

נפגעי עבודה כתוצאה ממחלת מקצוע או פגיעה בעבודה, בדרך אליה ובחזרה ממנה, זכאים לקבל דמי פגיעה מהמוסד לביטוח לאומי במשך 3 חודשים ובהתאם למסמכים הרפואיים אותם הם מגישים. אם אי כושר העבודה הוא זמני למשך 12 יום, הביטוח הלאומי ישלם דמי פגיעה מהיום השלישי לפגיעה ואם נעדרים יותר מ-12 ימים, דמי הפגיעה ישולמו מהיום הראשון לאחר הפגיעה.

כל זאת בהתאם לתעודת מחלה מהרופא. יחד עם זאת, אם העובד מאבד כושר עבודה מלא ואינו חוזר לעבודה כלל יהיה עליו להגיש תביעה לנכות כללית לאחר 3 חודשים בהם משולמים לו דמי הפגיעה ולאחר ביקור אצל רופא תעסוקתי. לאחר מכן הוא יזומן לוועדה רפואית בה יקבעו אם הנכות זמנית או צמיתה, את אחוזי הנכות ודרגת אי כושר.

 

כיצד מומלץ לתבוע את הביטוח הלאומי?

חשוב לא להתמודד לבד מול הביטוח הלאומי אם רוצים להשיג תוצאות מקסימליות. עורך דין אובדן כושר עבודה יסייע לכם לא רק לתבוע את הביטוח הלאומי וללוות אתכם לוועדה הרפואית, אלא גם לתבוע את הביטוח הפנסיוני או הביטוח הפרטי במידה ויש לכם כזה. כך תוכלו לממש את הפיצויים במלואם.

אובדן כושר עבודה

באותו נושא