חיפוש

תהליך חלוקת הרכוש בגירושין בישראל

זוגות רבים שהחליטו לפתוח בהליך גירושין, גילו שהם צפויים להתמודד עם הליך מורכב במיוחד שנקרא חלוקת הרכוש. מדובר בעניין שמצריך התנהלות נכונה תוך הסתייעות מצד גורמים מקצועיים, כדי שניתן יהיה לבצע חלוקה שווה בין השניים. מדריך זה ירכז בפניכם את התהליך מתחילתו ועד סופו, כדי להקל על מי שצפויים לעבור אותו בקרוב.

 

חלוקת הרכוש מתבצעת בהתאם לחוק

תהיו בטוחים שחלוקת הרכוש לא תתבצע באופן אקראי. שכן, יש חקיקה בנושא שלפיה צריך לפעול. נסביר שתצטרכו לבדוק בתור התחלה אם התחתנתם לפני ה – 1.1.1974. שכן, החלוקה מתבצעת בהתאם לחוק יחסי הממון שנקבע בתאריך זה. כלומר, מי שהתחתנו לפני תאריך זה, צריכים לפעול בהתאם לחזקת השיתוף. אחרים צפויים לבצע את חלוקת הרכוש בהתאם לחוק יחסי הממון.

 

תכירו את חלוקת הרכוש לפי חזקת השיתוף

תהליך חלוקת הרכוש שנוגע לבני זוג שהתחתנו לפני ה – 1.1.1974  צפוי להתבצע באופן שווה. בחרנו להביא דוגמא שתמחיש את אופן החלוקה במצב שכזה. נניח שאחד מבני הזוג רכש דירה שרשומה על שמו בלבד במהלך שנות הנישואים. החוק קובע שהנכס צריך להתחלק באופן שווה בין שני בני הזוג. חשוב לציין שיש דברים שניתנו לאחד מבני הזוג טרם הנישואין שלא מתחלקים שווה בשווה. לדוגמא, רכוש שאחד מבני הזוג קיבל בירושה (לדוגמא, נכס שניתן לאחד מבני הזוג לפני הנישואין) אינו יתחלק בין השניים. מומלץ שלא להתמודד עם העניין המורכב לבד. אם מצאת את עצמך במצב שכזה, לחץ כאן לפרטים נוספים >>> ותקבל את ההכוונה המקצועית הדרושה.

 

כך תתבצע החלוקה בהתאם לחוק יחסי הממון

בני זוג שהתחתנו לאחר התאריך שהוצג לעיל, צריכים לחלק להסדיר את חלוקת הרכוש בהתאם לחוק "החדש" שקובע שהרכוש יחולק באופן שווה, תוך עיקרון שנקרא "איזון משאבים". חשוב לציין שגם כאן מתאפשר להשאיר את אחד מבני הזוג עם הנכסים שעמם הגיע לנישואין מראש, מלבד מצבים שבהם הצד השני מוכיח אחרת. תרחיש שכזה מצריך הסתייעות מצד עורך דין מומלץ בתחום.

 

טיפ חשוב לסיום: פנו בהקדם האפשרי לעורך דין נחשב

מומלץ לפנות לעורך הדין הטוב ביותר בתחום המשפחה בשלב מוקדם ככל הניתן. שכן, זה יבדוק באופן מעמיק את הרכוש הקיים ויציין בפניכם את אופן החלוקה (בהתאם לקבוע בחוק). חשוב שתדעו שכדאי לפנות לעורך דין שיש לו ניסיון רב בהליכים מסוג זה, כדי שתהיו בטוחים בכך שהוא יבצע את עבודתו נאמנה.

 

השורה התחתונה – חלוקת רכוש זה לא משחק ילדים

עד כאן המידע שחשוב להכיר על תהליך חלוקת הרכוש בגירושין. כעת יש בידיכם את הפרטים החיוניים, כך שנותר לכם רק לפנות לעורך דין שילווה אתכם באופן מקצועי לאורך הדרך. נאחל שתגיעו בסופו של דבר להחלטות משותפות ללא עימותים ושתקבלו את הרכוש המגיע לכם.

חלוקת הרכוש מתבצעת בהתאם לחוק

באותו נושא