חיפוש

איך דואגים לעובדים בחו"ל?

כל חברה שרוצה להגדיל את עצמה ולהתרחב לחו"ל עשויה להיתקל בקשיים בדרך, כשאחד המרכזיים מבניהם הוא מציאת עובדים, שכן השפה, התרבות ומנהגים שונים מאוד מאלו הנהוגים בישראל. אז איך מתגברים על קושי זה ומגייסים עובדים טובים באופן יעיל? אודות כך ועוד במאמר הבא.

 

הכירו את סגנון החיים והתרבות של המדינה אליה אתם עתידיים להגיע

בכדי לגייס עובדים מתאימים לעסק אותו אתם פותחים, חשוב שתחקרו את סגנון החיים, התרבות והאופי של האנשים במדינת היעד, שכן על ידי כך תוכלו לגייס אנשים המתאימים להלך הרוח של אותה מדינה. חשוב לזכור שישנה חשיבות רבה בהתאמת אופי וסגנון העובדים שתגייסו לסוג המוצר או השירות אותו אתם רוצים למכור. כך למשל, באם במדינה מסוימת רוב האנשים מנומסים ומעט קרים, הבאת עובד בעל אופי מאוד פתוח וישיר עשויה לגרום לכך שלקוחות רבים ירגישו אי נוחות באינטראקציה עימוו, וכתוצאה מכך תרד הצלחת העסק בכללותו.

 

הכירו את חוקי העבודה במדינה אליה אתם עתידיים להגיע

לכל מדינה ומדינה יש תנאי העסקה שונים, וכן זכויות והטבות שונות המגיעות לעובדים. כך למשל זמני החופשות, ימי המחלה, זמני העבודה ומקום ביצועה – כל אלו עשויים להשתנות בין מדינה אחת לשניה. מסיבה זו יש להיות בקיאים בכל החוקים והפרטים הנוגעים להעסקת העובדים באזור העבודה החדש שלכם.

 

לימדו מהי הדרך היעילה ביותר לגיוס העובדים

בכדי למנוע מאמצים מיותרים, מומלץ לנסות למצוא את עובדיכם במקומות בהם נהוג למצוא אותם באותה מדינה. כך לדוגמא, במדינות מסוימות תדרשו לחפשם בקבוצות פייסבוק שונות, במדינות אחרות תחפשו אותם על ידי פרסום מודעות בלוח דרושים ועוד.

 

הסתייעות בחברות חיצוניות

במידה ותחפצו בכך, תוכלו להיעזר בחברות חיצוניות שיקלו על כל הליך גיוס העובדים לחברה או לעסק אותו פתחתם בחו"ל. קיימות חברות רבות וטובות שמטרתן לעזור ולהקל עליכם בכל ההליך המורכב הנ"ל, כשבין החברות המובילות בתחום תוכלו למצוא את חברת אדקו ישראל. אודות חברת אדקו תוכלו לקרוא ולהתרשם דרך אתר האינטרנט שלה בכתובת adecco.co.il.

 

ניתן לסכם שהליך גיוס עובדים עשוי להיות מורכב ומתיש, במיוחד כשהמלאכה נעשית בארץ זרה. עם זאת, חשוב שתהיו אקטיביים ותבצעו את כל החקירות ושיעורי הבית בטרם אתם מתחילים בתהליך. חשוב שתשימו דגש על התאמת המועמד לאופי ולתרבות המקומית, על החיבור שלכם איתו ועל כך שתרגישו שאתם יכולים לסמוך עליו. בנוסף לכך מומלץ ללמוד מהי הדרך היעילה לגיוס העובדים ועל ידי כך לחסוך זמן יקר. כמו כן, תוכלו להיעזר בחברות חיצוניות שיעזרו לכם לגייס את העובדים המתאימים והטובים ביותר ועל ידי כך תוכלו להתפנות להתעסקות בפיתוח ומינוף העסק שלכם בחו"ל. בהצלחה!

 

עובדים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא