חיפוש

האם ייעוץ עסקי לחברות הוא כמו ייעוץ עסקי לסטרטאפים?

ייעוץ עסקי הוא שירות המסייע לפונים אליו לקבוע את המדיניות של החברה או הסטארטאפ, לתכנן את היעדים, לסייע במקורות מימון ולתת כלים על מנת להשיג את המטרות. אך האם ייעוץ עסקי לחברות דומה לייעוץ עסקי לסטארטאפים? על כך במאמר הבא.

 

מהם תפקידיו של היועץ העסקי?

בין אם מדובר על חברה או ארגון ובין אם מדובר על סטארטאפ, ליועץ העסקי ישנה חשיבות רבה בכל הנוגע לתכנון, למטרות, מקורות מימון, פעילויות עסקיות, אסטרטגיות שיווקיות ובניית תכנית מותאמת בשלבים. היועץ העסקי צריך להיות בעל השכלה בניהול עסקים או בתחומי הכלכלה ולהתמחות במתן ייעוץ לעסקים גדולים או קטנים או במתן ייעוץ ליזמים. לכן ישנם מספר הבדלים בין יועץ עסקי לחברות ובין יועץ עסקי לסטארטאפים.

 

מהם ההבדלים בין ייעוץ עסקי לחברות לבין ייעוץ עסקי לסטארטאפים?

כאשר מדובר בחברות או בייעוץ לסטארטאפים, הייעוץ העסקי מתמקד בגיבוש תכנית אסטרטגית שהמטרה שלה להגשים את החזון של החברה ולקדם את הרווחיות שלה. בנוסף, הייעוץ נעשה מול מקורות מימון על מנת להוזיל עמלות וריביות ולקבל את המימון הרצוי. בשונה מסטארטאפים, הייעוץ העסקי הניתן לחברות ייעשה על מנת לשקם אותן ולשפר את מצבן הכלכלי. למרות שלא מדובר על הבדלים מהותיים, בסטארטאפים הייעוץ יתמקד יותר במטרות, בחזון ובפעולות הראשוניות על מנת להגשים את החלום ולשווק את הרעיון.

 

איזה ייעוץ עסקי מומלץ לחברות ולסטארטאפים?

ייעוץ עסקי לחברות – mvp-business.co.il מעניק שירותים הן לחברות והן לסטארטאפים בתחילת דרכם. צוות החברה מונה יועצים עסקיים מומחים ובעלי ניסיון בתחומי הכלכלה, ראיית חשבונות, הנדסה תעשייה וניהול לחברות גדולות וקטנות. זאת אומרת שאם החברה מתחילה כסטארטאפ היא תתפתח לכיוונים הרצויים באמצעות מקצוענים בתחום.

ליועצים עסקיים יש נקודת מבט שיכולה להשפיע על שינויים, הסתכלות אחרת וראיית דברים שלא תמיד יזהו בעלי החברות או הסטארטפיסטים וזו הסיבה שעבורה מסתייעים בהם. למשל, בעלי חברות יוכלו לקבל סיוע לבניית תכניות עסקיות, ניהול הכספים בחברה, ניהול תהליכים, מלאי והפנמת נורמות ארגוניות עם צוות תומך. הסטארטפיסטים יקבלו ייעוץ פיננסי על מנת לגייס משקיעים שיגשימו את הרעיונות שלהם תוך אמונה בסטארטאפ ועל מנת לשכנע אותם להשקיע בו.

 

מה נדרש מהחברות לייעוץ העסקי?

כאשר חברה פונה לייעוץ עסקי היא צריכה לתת את הזמן והמרחב הדרוש ליועץ העסקי על מנת לבחון את התנהלות החברה ועובדיה. הייעוץ היעיל יהיה למעשה מותנה בשיתוף הפעולה מצד הנהלת החברה והעובדים, בהסתגלות לשינויים ובהטמעתם. כאשר מדובר בצוות המנהל סטארטאפים הגישה דומה כיוון שהמטרה היא להצליח ולקבל את השינויים למרות שחושבים אחרת. הכימיה בין היועץ העסקי למנגנון הפונה לייעוץ חשובה מאין כמוה על מנת לקדם את המטרות והרווחיות של החברה או הסטארטאפ ואפילו מהווה תנאי לקבלת הייעוץ.

סטארט - אפ

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עובדים ראשית
איך דואגים לעובדים בחו"ל?

כל חברה שרוצה להגדיל את עצמה ולהתרחב לחו"ל עשויה להיתקל בקשיים בדרך, כשאחד המרכזיים מבניהם הוא מציאת עובדים, שכן השפה, התרבות ומנהגים שונים מאוד מאלו

קרא עוד »