חיפוש

איך יודעים שיש לי תיקנים בבית?

התיקנים ידועים כחרקים עם רגליים זריזות במיוחד שמאפשרות להם לנוע ממקום למקום במהירות, מבלי שתשימו לב אליהם. תרחיש זה גורם לנו לעיתים, לגלות על קיומם של התיקנים בשלב מאוחר מידי. יצאנו לבדוק איך אפשר לזהות את הימצאותם של התיקנים בבית וחזרנו עם מספר סימנים שאתם צריכים להכיר מקרוב. הישארו כאן ותהיו בטוחים שתצאו מפה מומחים לזיהוי תיקנים.

 

אמצעי זיהוי ראשון – הצואה

התיקנים, בדומה למזיקים אחרים, משאירים אחריהם צואה במקומות שונים ברחבי הבית. אפשר לזהות את הגללים של התיקנים באמצעות הסימנים הבאים:

  1. הריח
  2. הצורה

אתם לא צריכים להיות בעלי חוש ריח מפותח במיוחד, כדי להריח את הצואה הזו. שכן, יש לה ריח ייחודי שקשה לפספס. לצערנו, נחשפנו לריח הזה לא מזמן ואנו יכולים להעיד שהוא הזכיר לנו שילוב של עובש וגרביים של חייל מילואים. נדגיש שאפשר להתבלבל בקלות בין גללי התיקנים לבין גללים של עכבר. שכן, יש דמיון בין השניים. אנחנו יכולים להגיד לכם מתוך שינה שגללים של תיקן נראים כמו שומשום שחור וקטנטן בעוד, הצואה של העכבר מזכירה גרגירי אורז.

 

אמצעי זיהוי שני – התנשלות

הידעתם? תיקנים משילים מעליהם את העור שלהם, ממש כמו נחש. תוכלו לערוך חיפוש בגוגל, כדי לראות את סימני ההתנשלות ולזהות אותם. מדובר בחלקי עור בצבעי חום בהיר או צהוב והם נמצאים בדרך כלל באזור שבו התיקנים מתחבאים. (בתוך מגירות, מאחורי רהיטים ועוד) נמליץ לכם לפנות בהקדם האפשרי לחברת פרפקט הדברות שתבצע הדברה מקצועית במקום, משום שסימני התנשלות עשויים להעיד על נוכחות ממושכת של התיקנים במקום. תרחיש זה עשוי להביא להטלת ביצים ולגרום ל"הרחבת המשפחה" ברחבי הבית.

 

אמצעי זיהוי שלישי – תיקי ביצים

אחד הסימנים הבולטים להימצאותם של תיקנים בבית הם תיקי ביצים ששייכים לתיקן האמריקאי. אלה עשויים להימצא בפינות הקירות ובמושבות התיקנים. נסביר שמדובר בתיק שבתוכו נמצאות מאות ביצים שמהם יבקעו תיקנים קטנים.

 

אמצעי זיהוי רביעי – צרחות

אי אפשר לכתוב מדריך שמציג את הסימנים להימצאות תיקנים בבית, מבלי לציין את אמצעי הזיהוי הבולט ביותר – צרחות. אתם עשויים לגלות שיש תיקנים בבית, במידה ושמעתם שאחד מבני פלט צווחה שמפלחת את האוויר. במרבית המקרים, לצד צווחה זו, נשמעות קריאות "כפכף, כפכף". שכן, זו הדרך הנפוצה שמאפשרת להעלים את התיקן באופן מידי.

 

השורה התחתונה – זה הזמן לערוך בדק בית

עכשיו אתם יודעים איך תוכלו לבדוק אם יש לכם תיקנים בבית. בשלב זה תצטרכו לצאת לדרך ולבצע את הטיפים שהוצגו בין השורות שלעיל. רגע לפני סיום המדריך, נמליץ לכם לפנות למדביר מומחה שיבצע הדברה. שכן, פעולה זו קוטלת את התיקנים במידה והם נמצאים בבית. אם יתגלה שאין לכם תיקנים בבית, אתם תוכלו להיות בטוחים שהם לא יגיעו בקרוב.

ג'וקים

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא