חיפוש

הדברה ירוקה או הדברה כימית?

כשמגיע הזמן מעת לעת, או כשקן מזיקים תוקף את ביתנו, אנחנו מבצעים הדברה כללית. לפני ביצוע פעולה זו, קשה שלא לתהות באיזו הדברה אנחנו צריכים להשתמש. ישנם כל מיני סוגי הדברות שניתן לבצע והשאלה המתבקשת היא האם לבצע הדברה ירוקה או הדברה כימית? לא כולנו מומחים בתחום ההדברה ובטח שלא מבינים מה ההבדלים בכלל בין הדברה כימית להדברה ירוקה, ואיך זה משפיע עלינו ועל הסביבה. במאמר זה נציג את ההבדלים בין השניים וננסה להבין מה עדיף.

 

לפני שמתחילים

רגע לפני שניגשים לביצוע המשימה, נצטרך להבין במה אנחנו עתידים לטפל. האם ההדברה מתבצעת בבית או בחצר? האם יש צורך לטפל בקן צרעות ענק או בכמה נחילי קינות? בדקו את מוקד ההתפשטות של המזיקים ונסו להבין האם יש צורך בהדברה מקומית או כללית לכל האזור. במידה ואתם לא מוצאים את נקודת הפלישה פנו למדביר מקצועי המעניק שירותי הדברה שיעזור לכם לפתור את הבעיה.

 

סוגי הדברות

ישנן כמה וכמה סוגי הדברות. נתמקד בנפוצות ביותר:

  • הדברה כימית: ההדברה הנפוצה ביותר כיום בשוק בזכות היעילות שלה. מדובר בהדברה שמצליחה ונפטרת מאחוז גבוה של חקרים ומזיקים. אך, חשוב לציין כי מדובר בהדברה רעילה ומסוכנת לאדם. הדברה כימית מצריכה לעזוב את הבית לכמה שעות ארוכות. במידה ויש לכם תינוקות וילדים קטנים, מומלץ לחכות עד 24 שעות עד לחזרה הביתה. סוג החומר שמשתמשים בו לצורך ההדברה יכול להיות נוזלי, מוצק או גז, בהתאם למזיקים וסוג החרק הפולש.
  • הדברה ירוקה: זוהי הדברה הרבה פחות מסוכנת לאדם מאשר הדברה כימית. הפכה לפופלארית בשנים האחרונות. בהדברה זו נעשה שימוש בחומרים פחות כימיים. עם זאת, המחשבה הרווחת שהדברה ירוקה אינה כימית אלא צמחית היא שגויה. החומרים בהדברה ירוקה הם מסוכנים לאדם ואכן כימיים, וגם במהלכה תצטרכו לעזוב את הבית לפחות לשעה או שעתיים. אבל, הדברה ירוקה היא הרבה פחות מסוכנת מהדברה כימית. דבר המאפשר את אוורור הבית בצורה מהירה יותר.
  • הדברה אקולוגית: הדברה אקולוגית היא טכניקת הדברה בה משתמשים בעזרים אקולוגיים כדוגמת צמחים ובעלי חיים על מנת לטפל במפגע סביבתי קטן ולא מזיק.

 

איזו שיטה עדיפה?

לכל חומר יש הדרך שלו לבצע את העבודה בעזרת חומרים פעילים שונים. שימו לב כי כל חומר הדברה משפיע על סוגי מזיקים שונים וגם אם תרצו שיטת ריסוס מסוימת, ייתכן שהמדביר ימליץ לכם על אחרת שתתאים יותר לסוג הפולש. למשל שמני מנטה, אקליפטוס ונענע יעילים נגד עכבישים, נמלים, ג'וקים וחרקים מעופפים.

תמצית שום עובדת מעולה נגד כינים, תועלים וחרקים אחרים שמגיעים לצמחים. אבל לעיתים כשהחומר האורגני או הטבעי לא עובדים, אין ברירה אלא להזמין הדברה רגילה דרך מדביר מקצועי בעל רישיון בתוקף ממשרד ההגנה, שיבצע הדברה כימית.

הדברה ירוקה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא