חיפוש

מה הוא התפקיד האמיתי של יועץ המשכנתאות?

כשאנחנו שומעים את המילים "יועץ משכנתאות" לא תמיד אנחנו מבינים במה מדובר. הצעד הגדול של לקיחת משכנתא מלווה בהרבה פחדים וחששות, ובדיוק לשם כך נועד התפקיד והאדם שיכול ללוות אתכם בדרך הזו הוא לא אחרת מיועץ משכנתאות טוב ומקצועי. במאמר זה נפרט לכם את כל מה שתרצו לדעת על יועצי משכנתאות. 

 

מהו יועץ משכנתאות?

כל אדם במדינת ישראל המעוניין לייעץ בנושא יכול לבצע זאת לאחר הסכמה באחת המסגרות האקדמיות. אין רגולציה מסודרת מטעם המדינה המענק רישיון מסודר לעסוק במקצוע. לפי כך יש לפנות אך ורק ליועצי משכנתאות עם תעודות אקדמיות המעידות על לימודיהם.

באתר https://www.wayout.org.il תוכלו למצוא יועצי משכנתאות מקצועיים שילוו אתכם בתהליך לקיחת משכנתא. התהליך הוא אינו פשוט, ניהול המו"מ והחוזים מול גופי הבנקים הגדולים יכולים לפגוע בעצמו ולבלבל אותנו יותר. אז במה בעצם יועץ משכנתאות עוסק?

 

הגדרה והבנה

אין הגדרה פורמלית לתפקיד. יועץ משכנתאות הוא אדם שמכיר את עולם העסקים, הבנקים, העמלות והמשכנתאות על כל חלקיו. ההבדלים בין מסלולי המשכנתא, התכנון הפיננסי לטווח הרחוק, בניית תכנית עבודה נכונה בצעדים המתאימים לכם ולתקציב שלכם. יועץ המשכנתאות אמור להשיג לכם את העסקה הזולה והמשתלמת ביותר בבנקים השונים.

 

הבנת העסקה אליה אנחנו נכנסים

משכנתא היא עסקה לטווח ארוך שאנחנו לוקחים להשקעה עבור החיים שלנו. ההון העצמי שלנו צריך להיות גבוה מספיק עבור תשלום הדירה וההכנסה שלנו צריכה לעמוד בכיסוי תשלום המשכנתא החודשית. התשלום החודשי מתחיל לרוב בסכומים גבוהים בהתחלה ויורד בהדרגה במהלך השנים. תפקיד של יועץ המשכנתאות הוא לבדוק האם העסקה משתלמת וטובה מבחינתכם מהצד המימוני, בהתאם לשכר החודשי הממוצע שלכם.

ומעבר לכך, יועץ המשכנתאות אמור לגרום לכם להבין את העסקה, את התנאים שלה, מה היא כוללת ואיך זה הולך להתקדם לאורך השנים. בדיקת כדאיות העסקה היא חשובה, על מנת שלא תשלמו מאות אלפי שקלים נוספים במהלך השנים סתם באמצעות עמלה.

 

בניית משכנתא נכונה ומותאמת אישית

מלבד מציאת העסקה המשתלמת ביותר. יועץ המשכנתאות צריך לפני כן לעבור על ההוצאות שלכם, ההכנסות, ההון העצמי ולשכלל את כל הנתונים הללו לכדי משוואה ונוסחה המתאימה לכם.

לא תמיד אנחנו יכולים לחשב את המספרים בעצמנו, ולהבין מה ההוצאה הנכונה ביותר שתתאים לנו לעומת גודל המשכנתא שאנחנו מלווים מן הבנק. מלבד כך, יועץ המשכנתאות יבדוק עבורכם גם בבנקים שונים את מסלולי המשכנתא ויבדוק אם ניתן להתאים אחד מאלו לגובה ההכנסות הממוצעות שלכם לחודש.

יועצי משכנתאות מיומנים ינסו להשיג עבורנו את העסקה הטובה ביותר. אבל עלינו לשים לב בבחירתם. בחרו באדם עם עבר אקדמי המומחה בשוק ומבין את הנתונים והסיכונים הכלכליים התלויים בכך.

יועץ משכנתאות

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
משכנתא
איך מחשבים משכנתא?

אחת המילים המפוצצות ביותר שיש לשפה העברית להציע, או שמא הארמית, היא "משכנתא". אנשים רבים עובדים קשה על מנת להצליח לקחת משכנתא, הלוואה גדולה לצורך

קרא עוד »