חיפוש

כמה עולה שימוש בעמדות טעינה לרכבים חשמליים?

בשנים האחרונות חלה עלייה במודעות לשמירה על איכות הסביבה.

יותר ויותר אנשים עוברים להשתמש בפתרונות חלופיים וירוקים אשר מצמצמים זבל ולכלוך בעולם.

אחת המהפכות הירוקות שנעשות בזמן האחרון היא שיותר ויותר אנשים מעוניינים לרכוש רכב חשמלי.

מעבר לכך שהרכב החשמלי אינו צורך דלק (שמזהם את הסביבה) היתרון הבולט בו שהוא חוסך אנרגיה, זמן ומאות שקלים שאתם מוציאים על דלק בחודש.

כיום עמדות הטעינה לרכבים חשמליים יחסית מצומצמות אבל ככל שיעברו השנים נוכל לראות יותר ויותר עמדות טעינה.

אז כמה יעלה להשתמש בעמדות טעינה לרכבים חשמליים?

 

מה ההבדל בין עמדת טעינה ביתית לעמדת טעינה ציבורית?

חשוב לדעת שכאשר מתקינים עמדת טעינה ביתית (הכוונה שמותקנת ליד ביתכם) מחיר ההטענה יהיה זול יותר. כמובן שהמחיר תלוי בגודל וסוג הרכב שלכם, אבל עלות סוללה מלאה יהיה בין עשרים שקלים לחמישים שקלים.

היתרון בעמדת טעינה ביתית היא שאפשר להטעין את הרכב טעינה מלאה בלילה (בזמן שאתם ישנים). החיסרון הוא שמדובר בטעינה איטית שלוקחת המון שעות. (חשוב לציין שלמרות חיסרון זה טעינה איטית טובה יותר לסוללה ושומרת על אורך החיים שלה.)

היתרון בעמדת טעינה ציבורית הוא שאפשר להטעין בפחות שעות ולהגיע כמעט לטעינה מלאה, יתרון מצוין אם אתם זקוקים לעוד כמה אחוזים כדי להגיע הביתה או שפתאום צצה לכם נסיעה ארוכה ואתם חוששים שאין לכם מספיק סוללה. החיסרון בעמדת טעינה ציבורית הוא שעלות הטעינה יקרה יותר.

 

עלות שימוש בעמדת טעינה ביתית

מחיר של עמדת טעינה ביתית מתחיל מ1,800 שקלים, אך יכול להגיע להרבה יותר. עלות שימוש בעמדת טעינה ביתית היא בהתאם לתעריף חברת החשמל לשימוש ביתי. העלות עומדת כיום על 50.66 אגורות לכל קוט"ש (קילוואט שעה: מדובר בכמות חשמל או נפח סוללה המסוגל לשאת כמות חשמל מסוימת). לדוגמה – אם ברכב מותקנת סוללה בקיבולת של 50 קוט"ש, עלות טעינה מלאה תעמוד על בערך 25.33 שקלים. יש מצב שהמחיר יעלה קצת יותר אבל לא יותר מדי. כמובן שהמחירים משתנים לפי גודל וסוג הרכב.

כדי להתקין עמדת טעינה ביתית חובה שיותקן שקע ייעודי וכמובן חניה קבועה וצמודה. חשוב טרם ההתקנה להתייעץ עם חשמלאי מוסמך שיבדוק את רשת החשמל הביתית שלכם.

 

עלות שימוש בעמדת טעינה ציבורית

שימוש בעמדת טעינה ציבורית יקר יותר משימוש בעמדת טעינה ביתית וזאת מכיוון שהוא מסוגל להטעין את הרכב שלכם תוך מספר דקות, לעומת טעינה ברכב הביתי שיכול לקחת בין 5 ל8 שעות. עלות השימוש בעמדת טעינה ציבורית משתנה בהתאם לחברת עמדת הטעינה, מה סוג המנוי, האם מדובר בטעינה יומית או לילית ועוד.

מסתבכים ולא יודעים איך לחשב את העלויות? רוצים לדעת האם קניית רכב חשמלי תשתלם לכם? תוכלו להיכנס https://evedge.co.il/calculator לקישור שלפניכם ולברר

בהצלחה!

 

רכב בטעינה

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא