חיפוש

ליסינג פרטי ללא מקדמה: מה צריך להכין לפני

מי לא היה מעוניין לרכוש רכב פרטי חדש ומבריק בסכום שהוא יוכל לעמוד בו ולממש את הפנטזיה של כל נהג בישראל? להסתובב בשכונה עם רכב חדש מנקר עיניים. קניית רכב מליסינג היא אחת הרכישות המוכרות והפופולאריות ביותר בשוק הרכב בארץ שיכולה לאפשר לרוכש הרכב הפרטי את האפשרות הזו, כיום יותר מתמיד. 

אם בעבר רכישת רכב חדש הייתה דבר כמעט בלתי אפשרי עבור הצרכן הישראלי, כיום כמעט כל אחד יכול לאפשר לעצמו רכב חדש מהניילונים על ידי תשלום החזר חודשי שמותאם לצרכיו הכלכליים. 

אבל לפני שאתם ממהרים לסוכנות הרכבים הבאה על מנת לסגור עסקה עבור רכב חדש, כדאי לבדוק תחילה מה עליכם להכין לפני שאתם מגיעים לסגירת עסקת ליסינג מימוני פרטי. מה הדברים שרבים לא חושבים עליהם וראוי לבצע אותם עוד לפני חתימת החוזה ולמה חשוב לבדוק כמה דברים שקשורים למצבכם הכלכלי עוד לפני הבחירה בדגם הרכב שאתם מעוניינים בו. הנה כל הפרטים לפניכם. 

 

מי הגורם המבטח?

תארו לכם שאתם כעת הבעלים הגאים של רכב חדש שנרכש רק עכשיו, עוד לא הורדתם את הניילונים ממושבי המכונית, התחלתם בנסיעה ולפתע עצירה פתאומית של רכב כנראה בגלל בלימה חזקה מדי, תקלה במנוע או מצבר למכונית שנגמר, לפניכם גרמה לכם להתנגש בו. חוץ מהעובדה שכל ההנאה וההתרגשות מהרכב החדש פשוט נהרסה, כעת גם גיליתם להפתעתכם שהרכב כלל לא מבוטח.

מה זאת אומרת לא מבוטח? כאשר רוכשים רכב הוא לא כולל את הביטוח? לא פעם אחת לקוחות שרכשו רכב חדש לא חשבו כלל על כל הנושא הביטוחי של הרכב. כיום חברות הליסינג וסוכנויות הרכב המוכרות מציעות עבור לקוחותיהן גם את האפשרות לבטח את הרכב דרכן. 

ניתן לבצע זאת גם באופן עצמאי דרך מילוי פרטים באתרי האינטרנט של חברות הביטוח השונות, אך בהחלט מומלץ לבצע השוואה בין מה שמציעות לכם חברות הליסינג וסוכנויות הרכב ובין חברות הביטוח, יתכן ואותן חברות מבצעות עבורכם את הביטוח דרך חברות הביטוח אך בשל ההיכרות רבת השנים איתן הן מסוגלות לספק לכם כלקוחות מחיר אטרקטיבי יותר לעומת ביצוע עסקה פרטית מול אותן חברות ביטוח. בכל מקרה, חשוב שלא לרכוש רכב חדש ולנסוע בו ללא כיסוי ביטוחי.

פרארי ליסינג פרטי ללא מקדמה

 

איזה רכב אתם צריכים?

חשבתם פעם באמת מה הצרכים האמיתיים שלכם מהרכב שאתם מעוניינים לרכוש? לא תמיד אנו רוכשים רכב חדש לפי המראה האסטטי שלו ולא לפי חישובי עלות תועלת. זה נכון שהמראה נותן את ההנאה בעת הנסיעה אך זהו רק אספקט אחד צר מתוך מכלול שלם של נתונים שעליכם לקחת בחשבון כאשר אתם באים להחליט איזה רכב הוא המתאים ביותר עבורכם.

למה הכוונה? האם אתם רווקים בגילאי העשרים לחייכם או זוג נשוי שמתכנן ללדת בקרוב? האם אתם בגיל 50 עם הון עצמי ויכולים להרשות לעצמכם רכב SUV או רכב פרימיום מפואר שיגרום לכם ליהנות לבזבז את הכסף שצברתם עד היום או אולי אתם מצומצמים בהוצאות? 

את כל הדברים האלו קשה לנו לראות כאשר אנו באים לבצע עסקת ליסינג מימוני פרטי, משום שבעסקאות אלו ההפרש החודשי נראה לנו יחסית קטן בהשוואה בין רכב מיני לבין רכב סדאן או רכב פנאי, אך למעשה כאשר סכום זה מצטבר הוא עלול להוות נטל לא פשוט עליכם. 

כאשר אתם באים לבחירה של הרכב המתאים לכם ביותר אתם צריכים לדעת מראש מה הסכום החודשי אותו אתם מסוגלים להוציא בכל חודש עבורו, יש לבצע בדיקה של ההוצאות החודשיות שלכם ומתוך כך לבחון איזה סכום כסף תוכלו להוציא בכל חודש ועדיין להמשיך ולחיות בנוחות שאתם רגילים אליה.

לא רק זאת, המצב הכלכלי שלכם משפיע ישירות על ביצוע העסקה ויכול להיות ההבדל בין חיוב על  תשלום מקדמה עבור רכישת הרכב או לא, כל זאת עוד לפני קבלת ההלוואה והתשלום החודשי הקבוע. הרי תשלום המקדמה מקטין את התשלום החודשי שאותו אתם מחויבים לשלם עבור הרכב. 

במקרים מסוימים, אם קיים ברשותכם את הסכום המתאים, תעדיפו לשלם סכום מקדמה על מנת שלאחר מכן סכום התשלום החודשי יקטן ולא יכביד על ההוצאות החודשיות שלכם. כמובן שכאן מדובר באפשרות לתשלום מקדמה אך במקרים רבים תמצאו חברות ליסינג שמחייבות את תשלום המקדמה כחלק בלתי נפרד מעסקת ליסינג מימוני פרטי לרכב ובחברות מסוימות תשלום המקדמה מגיע עד ל- 30% מערך הרכב עצמו.   

 

כיצד ניתן לדעת אם אתם זכאים לקבלת הלוואה?

לכל אדם שבא לרכוש רכב חדש קיים מנגנון בדיקה שמבוצע על ידי חברות המימון השונות וניתנת להן הגישה לבדיקת הרקע הכלכלי של מבקש ההלוואה לרכישת הרכב. אך עוד לפני ביצוע השיחה עם נציג המכירות של חברת הליסינג או סוכנות הרכב, ניתן לבצע בדיקה עצמית לבדיקת הזכאות לרכישת רכב על ידי מחשבון מימון.

באתרים רבים של חברות המימון השונות או סוכנויות הרכב קיים מחשבון מימון שמאפשר להכניס לתוכו פרטים על סוג הרכב המבוקש, מה תקופת ההחזר החודשי המבוקש ומה סכום ההחזר החודשי שבו אתם מעוניינים. 

לאחר מילוי כל הפרטים הללו יינתן לכם סכום ההלוואה המתאפשר לכם. כמובן שכאן לא מדובר בבדיקת הרקע הכלכלי שלכם אלא בבדיקה עצמית שלכם לראות אם תוכלו לעמוד בהחזרי התשלום החודשיים עבור הרכב המבוקש ולכמה זמן תחול תקופת העסקה המבוקשת. 

חשוב להדגיש, לעומת שנים עברו, כל הרגלי הצריכה של הנהגים משתנים כל העת, לא מעט בזכות יצרניות הרכב שמובילות את הטרנדים העכשוויים בתחום המוטוריקה והאבזור ברכבי הפרימיום שיורדים לאחר מכן גם לרכבים העממיים יותר. 

משום כך, מה שהיה נכון לאתמול לא בהכרח תקף גם היום והכוונה היא שגם אם לא התאפשר בידכם בעבר לרכוש את דגם הרכב החדש שרציתם, כיום ניתן לבחור אלטרנטיבות די טובות כמו רכבי SUV חדשים במחירים אטרקטיביים יותר שמוצעים על ידי יצרניות רכב חדשות ועממיות יותר.

לפרטים נוספים על מגוון מסלולי מימון מלא וליסינג פרטי ומימוני הכנסו: https://www.cmotors.co.il

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא