חיפוש

אילו סוגי תביעות ישנן בתחום הרשלנות הרפואית

תחום הרפואה הוא אחד התחומים המדהימים ביותר שהאדם הצליח להשיג בו מיומנויות רבות. אנשים מסוימים בוחרים ללמוד ולצבור ידע ויכולות, שיאפשרו להם להציל חיים ולשפר את איכות החיים והמצב הגופני של אנשים אחרים. לצערנו, ישנם מקרים בהם הצד הרפואי מתרשל ופוגע במטופל.

רשלנות רפואית היא אירוע חמור שלא אמור לקרות. היא מקבלת ביטוי בחוק ומאפשרת הגשת תביעה. במאמר הבא נבין אילו סוגי תביעות ישנן בתחום הרשלנות הרפואית.

 

תביעת רשלנות רפואית

זה יכול לקרות כחלק מטיפול רפואי או אחרי הטיפול רפואי וזה יכול לקרות במהלך אבחון של תופעה רפואית כלשהי – רשלנות רפואית יכולה לקרות לכל אחד, בכל סוג של הליך רפואי ובכל זמן. כמו אירועים אחרים שאינם צפויים, גם כאן אף אחד לא חסין.

אם אירע לכם מקרה שחשוד כרשלנות רפואית, אתם יכולים להגיש תביעת רשלנות רפואית. מדובר על תביעת נזיקין מיוחדת, שמאפשרת למטופלים לתבוע בגין הנזק שנגרם להם במוסד רפואי כלשהו, במהלך פרוצדורה רפואית כלשהי.

 

מתי ניתן לתבוע?

רשלנות רפואית, כפי שניתן להבין מהשם שלה, היא מצב בו הרופא מתרשל. החוק קובע שהתרשלות מבחינת הרופא היא מצב בו הוא לא נקט באמצעי הזהירות הדרושים או שאינו נהג בנורמות המקובלות. התביעה תתאפשר אם למטופל נגרם נזק משמעותי שקשור לאותה התרשלות.

אם המטופל ניזוק, אך לא נגרמה התרשלות, ייתכן ומדובר בטעות מקצועית או טעות בשיקול הדעת, שלא ניתן היה למנוע. במקרים הללו לא ניתן יהיה להגיש תביעת רשלנות רפואית ולקבל פיצויים.

 

סוגי תביעות

תביעת רשלנות רפואית היא תביעת פיצויים כאמור שמעוגנת בפקודת הנזיקין, אך ניתן להגיש תביעה כזאת בעקבות כמה סיטואציות שונות. קיימים מספר סוגים של תביעות, שאפשר לחלק אותם לפי סוג הפרוצדורה הרפואית בה נגרם הנזק המשמעותי למטופל כתוצאה מהתרשלות הצוות הרפואי.

 

רשלנות בטיפול

רשלנות רפואית עשויה להתרחש במהלך שלב הטיפול עצמו. למשל, פעולות מסוכנות שמבוצעות בחוסר זהירות במהלך ניתוח, זיהום שנגרם למטופל עקב חדר ניתוח שלא עבר חיטוי, מינון גבוה במיוחד של תרופות בצורה חריגה שניתן למטופל או הענקת טיפול רפואי מסוים מבלי לברר את ההיסטוריה הרפואית של המטופל.

 

רשלנות רפואית באבחון

ניתן לתבוע על רשלנות רפואית גם עקב פעולות שהתרחשו במהלך האבחון. אבחנה לא נכונה עקב אי שליחה לבדיקות שיכולות לשלול אבחנות אחרות, אבחון מאוחר מסיבות שאינן לגיטימיות והתעלמות מתוצאות בדיקות שמובילה לאי אבחון אלו דוגמאות לכך.

 

רשלנות לאחר טיפול

זה אולי נשמע לא סביר, אך רופא עשוי להתרשל גם לאחר שהמטופל קיבל טיפול. אם למשל טיפול מסוים מצריך ביצוע או אי ביצוע של פעולות מסוימות לפרק זמן כלשהו לאחריו, והרופא לא יידע בכך את המטופל, הנזק שיגרם למטופל עשוי להיחשב לדבר שניתן לתבוע בגינו תביעת רשלנות רפואית.

תביעת רשלנות רפואית

באותו נושא