חיפוש

תפקיד הביטחונות בהלוואות בערבות מדינה

כל עסק או חברה, קטנים כגדולים, משקיעים משאבים לא מבוטלים בפיתוח וקידום העסק שלהם. במרבית המקרים, אותם עסקים פונים אל גופי המימון השונים בכדי לקבל הלוואות למימון ההשקעה. אחת מאפשרויות ההלוואה הנפוצות היא הלוואה בערבות המדינה. מהי הלוואה בערבות המדינה ומה תפקיד הביטחונות בהלוואה זו? כל התשובות במאמר שלפניכם

 

הלוואות לעסקים – בסיס לצמיחה כלכלית

עסקים קטנים ובינוניים מהווים את מנוע הצמיחה העיקרי של כלכלת המדינה, כאשר כל עסק וחברה מעוניינים להשקיע ולהתפתח ובכדי להגשים את המטרות והשאיפות הללו, אותם עסקים פונים לבנקים או לגופים חוץ בנקאיים במטרה לקבלת הלוואה למימון הפעילות השוטפת ותכניות הצמיחה.

 

מהי הלוואה בערבות המדינה?

תהליך קבלת הלוואה ומימון לעסק, הן מהבנקים והן מגורמים חוץ בנקאיים, הוא תהליך בירוקרטי בעיקרו, בו העסקים מבקשי ההלוואה נדרשים לעמוד בתנאים מסוימים ולהציג ביטחונות, אשר לרוב אינם בנמצא.

מתוך הכרה בחשיבותם של העסקים להתפתחות כלכלת המדינה, החליטה המדינה להעמיד קרן בהיקף של מיליארדי שקלים במטרה להעמיד ביטחונות למערכת הבנקאית, באופן שיאפשר לעסקים לקבל הלוואה בערבות המדינה בתנאים נוחים ומשתלמים, הן מבחינת הריביות והן מבחינת פריסת התשלומים.

 

אילו סוגי הלוואות בערבות המדינה ניתן לקבל?

הלוואות בערבות המדינה נחלקות ל – 3 סוגי הלוואות עיקריים:

  1. הלוואה להקמת עסק חדש
  2. הלוואות להון חוזר (מיועדות לעסקים בצמיחה הסובלים מבעיות תזרימיות)
  3. הלוואות במסלול השקעות

 

תפקיד הביטחונות בהלוואות בערבות מדינה

הלוואה בערבות המדינה מיועדת עסקים בעלי מחזור הכנסות שאינו עולה על 100 מיליון ₪, כאשר במסגרת ההלוואה, הבנק מקבל ערבות וביטחונות מהמדינה על חלק עיקרי של הסכום (75% – 90% ערבות והשאר ביטחונות).

לרוב, הביטחונות שהבנק מקבל מהמדינה הם נזילים ומוסדרים על ידי מבקש ההלוואה, כאשר במקרים מסוימים ניתן יהיה להעמיד ביטחונות אחרים מלבד כספים, כמו תכניות חיסכון, קרנות השתלמות וביטחונות נוספים המקובלים על הבנק. בסופו של דבר, תפקידם של הביטחונות בהלוואות בערבות המדינה הוא לגדר את הסיכון מבחינת הבנקים ולהבטיח בסבירות גבוהה כי כספי ההלוואה יוחזרו.

 

כיצד יועץ פיננסי יוכל לסייע לקבל הלוואה בערבות המדינה?

במציאות הכלכלית המאתגרת של ימינו, הלוואה בערבות המדינה היא פתרון נוח ומשתלם במיוחד לעסקים המבקשים לקבל הלוואה בתנאים נוחים ומשתלמים ובכדי לוודא כי אתם עומדים בדרישות הסף ולהגיש את הבקשה בצורה מסודרת ונכונה, חשוב להתייעץ עם יועץ פיננסי מקצועי, שיכוון וילווה אתכם לאורך כל התהליך.

 

לסיכום

עסקים קטנים ובינוניים מהווים את מנוע הצמיחה של כלכלת המדינה ומתוך הכרה בחשיבותם, המדינה מעמידה קרן הלוואות בערבות המדינה, במטרה להקל את העסקים הללו לקבל מימון והלוואות בתנאים נוחים ומשתלמים. במסגרת קבלת הלוואה בערבות המדינה, נדרש להעמיד ביטחונות מסוגים שונים (לרוב נזילים), כאשר תפקידם של הביטחונות הוא לגדר את הסיכונים הכרוכים בהלוואה.

הלוואות לעסקים

באותו נושא