חיפוש

תוך כמה זמן מקבלים תשובה על בקשה להחזרי מס, ואיך עושים את זה נכון?

אם הגשתם בקשה להחזרי מס, ודאי גם אתם חוששים שההחזרים עצמם יתקבלו בתוך זמן ארוך בשל הבירוקרטיה המורכבת. יחד עם זאת, כדאי שתדעו שהגשה נכונה של הבקשה יכולה לייעל את התהליך ולקצר את משך הזמן.

 

למי מגיע החזרי מס?

החזרי מס הינם החזרים כספיים המגיעים לאלו אשר שילמו מס גבוה ממה שהיו צריכים. פער התשלום שבוצע בפועל לעומת התשלום אשר היה אמור להיגבות נוצר כתוצאה מהעובדה כי חישוב תשלום המס נעשה לפי חישוב משוער של ההכנסה השנתית. כמו כן, בעת ביצוע חישוב תשלום המס לא נלקחים בחשבון שינויים היכולים להתרחש באותה שנת המס ומזכים בנקודות מס כמו למשל: החלפת מקום עבודה, אבטלה, לידה, סיום תואר אקדמי, תשלום דמי מזונות ועוד.

הן שכירים והן עצמאים יכולים להיות זכאים להחזרי מס, הדבר אינו קשור במקום העבודה כי אם בהאם אדם שילם יותר ממה שהיה אמור לשלם. לבדיקת זכאות להחזרי מס, ניתן לפנות לאתר – https://indigofinance.co.il.

 

איך עושים את זה נכון?

על מנת לקצר את זמן הבקשה ולייעל תהליכים, כדאי להגיש את הבקשה בצורה מסודרת עם מילוי כלל הפרטים. במהלך הבקשה תצטרכו למשל למלא פרטים על אודות: הכנסותיכם (לרבות הכנסות משניות, רווחים מהשקעה בשוק ההון ועוד), פרטי הכנסות של בן או בת זוגכם, מצב משפחתי, הוצאות (במידה ואתם עצמאים), האם בוצעו שינויים במקום התעסוקה שלכם והחלפתם עבודה ועוד.

הגשה נכונה של הבקשה תהיה כזו הכוללת את כלל הפרטים הנדרשים בצורה מדויקת, ביחד עם מסמכים המאמתים את הפרטים שמילאתם כפי שנדרשתם להמציא מסמכים כאלה. את הבקשה יש להגיש לגורמים הרלוונטיים במס הכנסה, אשר יקבעו אם אתם זכאים להחזרי מס או לא, ובמידה וימצא שכן תקבלו את כספכם בחזרה. היות ומדובר בתהליך מורכב וארוך, מומלץ להיעזר בחברות המציעות שירותי החזרי מס. חברות אלו יעזרו לכם למלא את הטפסים בצורה מלאה ובכך יבטיחו הגשת בקשה בצורה נכונה, וכן ילוו אתכם לאורך כל התהליך ויפקחו על משך הבקשה במס הכנסה.

 

כמה זמן לוקח לבקשה?

כאמור זמן הבקשה משתנה בהתאם לסוגיה אם הבקשה הוגשה בצורה נכונה או שלא. יחד עם זאת קיימים משתנים נוספים כמו עומס פניות להחזרי מס, תקופה בשנה (למשל תקופות בהן ישנם יותר ימי חופש בחגים) ועוד. תהליך קבלת התשובה לבקשה יכול לקחת שבועות עד חודשים, ובמקרים מסוימים עלול לקחת יותר משנה.

מקרים בהם תהליך הבקשה ארוך מהרגיל (שנה ויותר) הינם מקרים בהם הוגשה הבקשה בצורה שאינה מקצועית ונכונה. לכן ישנו דגש חשוב על אופן הגשת הבקשה, שהרי במידה ולא הוגשה נכונה יצטרך המגיש להגישה בשנית וחוזרת חלילה עד אשר תוגש בצורה מדויקת.

באותו נושא