חיפוש

למה בני נוער מעדיפים מיטה וחצי? 

הילד או הילדה שלכם כבר לא כל כך ילדים, והמיטה ששירתה אותם מצוין בשנים האחרונות כבר לא מתאימה. אתם מתחילים לחשוב על קניית מיטה חדשה, והפעם, מכיוון שמדובר בבני נוער בוגרים יותר, חשוב לכם לשתף אותם ולתת להם אפילו לבחור. הם, מצידם, מבקשים מיטה וחצי ולא מיטת יחיד. אם אתם לא מבינים למה – המאמר הזה מיועד עבורכם.  

מיטה וחצי היא, בהתאם לשמה, מיטה שהרוחב שלה לא תואם מיטת יחיד סטנדרטית, מצד אחד, אבל גם לא מיטה זוגית, אלא משהו בין לבין. למשל, מיטה וחצי של לילך היא ברוחב 120 ס"מ, כאשר מיטת נוער ממוצעת תהיה ברוחב 80-90 ס"מ. כשכזו, היא אהובה מאוד על מתבגרים וגם על צעירים שגרים לבד, ויש לכך כמה סיבות.

 

נוחות השינה

כפי שיודע כל הורה למתבגרים, בני נוער אוהבים לישון וישנים הרבה. מכיוון שהם מבלים הרבה זמן בשינה, ברור שהם יעדיפו מיטה נוחה, מרווחת, שאפשר לישון בה בשלל תנוחות בלי להתכווץ.

הנוחות שמאפשרת מיטה רחבה יותר, לעומת מיטת יחיד, הופכת אותה לאביזר נחשק בחדרי מתבגרים. חשוב לומר שזה לא סתם פינוק – מיטה קטנה מדי עשויה לפגוע באיכות השינה ולהוביל אחר כך לתפקוד נמוך יותר בעירות.

 

מראה בוגר יותר

מיטת נוער, על אף שמה, מתאפיינת במראה פחות בוגר. גם אם מדובר במיטת נוער מצוינת, נוחה ואיכותית, אם המתבגר שלכם ישן איתה בגיל צעיר יותר, הגיוני מאוד שהוא כבר ירגיש שהיא לא מתאימה לו ונראית ילדותית. מיטה וחצי מזכירה לו יותר מיטה של מבוגרים ולכן המראה שלה מושך יותר בני נוער ומתבגרים.

חשוב לזכור שבגילאים האלה הלחץ החברתי מתחיל לשחק תפקיד משמעותי, ואם לטינאייג'ר שלכם יש חברים עם מיטות גדולות יותר בחדר, יכול להיות שהוא יחוש קצת לא בנוח להזמין אותם לבקר אצלו. נכון, זו לא סיבה מרכזית לרכישת מיטה, אבל לא יזיק לקחת גם אותה בחשבון.

 

פרקטיות

הבנייה בישראל, לרוב, אינה מאפשרת חדרי נוער מרווחים ועצומים שמתאימים למיטה זוגית. אם זה המצב גם בבית שלכם, ואתם בכל זאת רוצים לאפשר לנער או לנערה בבית ליהנות מהיתרונות שהוזכרו קודם, מיטה וחצי היא פתרון מצוין, משום שהיא נוחה ומרווחת יותר לעומת מיטת יחיד, אך הגודל שלה לא "יסתום" את החדר, יאפשר מעבר נוח ושימוש בכל יתר הרהיטים (ארון בגדים, שולחן כתיבה, ספריה) ולא יצור מראה עמוס.

 

שימושים נוספים

נוחות רבה במיוחד ניתן להשיג באמצעות רכישת מיטה וחצי מתכווננת, שמאפשרת לשנות את גובה הראש של המיטה. מה היתרון המשמעותי למיטה כזו? כפי שהזכרנו בסעיף הראשון, בני נוער אוהבים לישון, אבל הם מבלים במיטה המון זמן גם מחוץ לשעות השינה – צופים בטלוויזיה, קוראים, משחקים בטלפון. את כל הדברים האלה לא תמיד נוח ובריא לעשות בשכיבה, מה שהופך את האפשרות של מיטה מתכווננת למפנקת במיוחד.

מיטה וחצי של לילך

באותו נושא
כמה אמור לעלות שטיח לבית?

יש שטיחים יד שנייה שנמסרים בחינם וישנם שטיחים שנמכרים בבתי מכירות פומביות ומחירם מפורסם בעיתונות. אנחנו לא עוסקים לא באלה ולא באלה, אלא בודקים מה

קרא עוד »
ארון לבן
ארון מעץ מלא

החלטתם שהגיע הזמן להתחדש קצת? נמאס לכם מהעובדה שהבית שלכם נראה מיושן? אתם זקוקים אולי לארון חדש ואיקאה זו לא אופציה שיכולה להתאים לכם? אם

קרא עוד »