חיפוש

4 סימנים שהכלב שלך זקוק לאוכל רפואי

לנו בתור בני אדם קל לחשוב שהתפריט התזונתי של כלבים הוא מאוד פשוט לעומת שלנו. לרוב אנחנו שמים את האוכל הרגיל שקנינו בחנות בקערה ונותנים לכלב לאכול לו בהנאה וללא דאגה. אך לפעמים יש צורך ממשי בהחלפת סוג האוכל לאוכל רפואי. סוג זה של אוכל מותאם באופן נקודתי לכלבים בעלי צרכים בריאותיים מיוחדים, וחשוב לדעת מתי להאכיל אותם בו. הנה כמה סימנים לכך שצריך לתת לכלבינו אוכל רפואי.

 

השמנת יתר וסוכרת

כפי שבקרב אוכלוסיות רבות של בני אדם קיימת בעיה של השמנת יתר מזיקה, כך המצב עלול לקרות במקרה של כלבים. כלבים כמו בני אדם היו במקור חיה פעילה מאוד. המעבר לבית הקטין את תדירות הפעילות הגופנית שהם מבצעים מאחר וכיום הם לרוב בבית או בשטח יחסית סגור. מצב זה יצר בעיה של השמנת יתר והצטברות עודפי פחמימות בגופם שגם גורמים להתפתחות של סוכרת.

בעקבות זאת, בשנים האחרונות פיתחו סוגים רבים של אוכל רפואי לכלבים אשר נותן מענה לבעיות אלה. אוכל רפואי זה מכיל כמות נמוכה יותר של פחמימות לא בריאות ושומנים, ומכיל יותר כמויות של תוספים תזונתיים ומינרלים שכן חיוניים לכלב. במידה ושמת לב שהכלב שלך העלה במשקל בצורה לא תקינה, מומלץ שתשקלי מעבר לסוג כזה של אוכל. מומלץ שתתייעצי עם וטרינר לפני כן.

 

אלרגיה

גם כלבים עלולים לפתח אלרגיות לחומרים מסוימים, בדיוק כמו בני אדם. למעשה, תופעה זו היא נפוצה למדי ובהחלט ייתכן שכלבך לוקה בה. לרוב מדובר באלרגיות שמתרחשות על פני העור ובאות לידי ביטוי בהיווצרות גירויים בעור. ישנם סוגי אוכל כמו של חברת הילס מזון רפואי לכלבים אשר לא מכילים את החומרים שאליהם הכלבים אלרגיים. ככה ניתן למנוע תגובות אלה ולשפר את חיי כלבך.

 

בעיות עיכול ומטבוליזם

בקרב חלק מהכלבים קיימות בעיות רפואיות הקשורות לעיכול ומטבוליזם (חילוף חומרים) בגוף. תהליכים אלה לא תמיד מתרחשים בצורה תקינה. הסימפטום הנפוץ לתופעות אלה הוא לרוב בעיית גזים, אך במקרים חמורים יותר יכולות להיווצר גם חסימות מעיים שעלולות להוביל למות כלבך. מזון רפואי מותאם גם למצבים בהן יש בעיות מסוג זה, ועלול להקל על סבלו ואף להציל את חייו.

 

בעיות לב

לעתים נוצרות בקרב כלבים בעיות לב, שמקצרות את חייו ועלולות להוביל בסופו של דבר להתקף לב. התופעה הזאת רווחת בעיקר בקרב כלבים מבוגרים בעלי לב חלש שפחות מתפקד לעומת כלבים צעירים. שימוש באוכל רפואי יכול לעזור לכלבך למנוע את התופעה ולהאריך את חייו.

 

לסיכום

אוכל רפואי לכלבים יכול להיות נדרש במצבים רבים ומגוונים, והסימנים למצבים אלה הם רבים. חשוב מאוד להיות עם יד על הדופק על ידי תשומת לב לתסמינים חריגים וייעוץ וטרינרי. מעבר לאוכל רופאי יכול לשפר את אורח חייך כלבך בצורה ניכרת, ואף להאריך את חייו.

אוכל צבעוני

 

רוצים לפרסם כתבה אצלינו באתר?
השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם.
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא